Puncky med nr tre i magen Skrevet 13. mars 2010 #1 Skrevet 13. mars 2010 Vi har vært separert i snart ett år, men har hele tiden vært gode venner. Nå er vi i gang med terapi og har bestemt oss for å prøve å finne tilbake til det vi en gang hadde. Det innebærer jo at vi kommer til å tilbringe litt tid sammen, og slik som det utvikler seg nå, ser det ut til at han kanskje sier opp sin leilighet fra mai. Han kommer ikke til å flytte inn før etter tre mnd, og overnatting osv vil ikke skje pga ungene. Men så er jeg så redd for at dette skal bli trøblete med nav... Det tok jo evigheter for å få de stønadene jeg nå mottar, hvis jeg mister de pga dette, og han aldri flytter tilbake, skal jeg da igjennom samme mølja? Redd for å gjøre feil her og bli tatt for juks, det vil jeg absolutt ikke! Jeg vil ikke jukse! Men vi vil jo ikke ha felles husholdning, bare tilbringe litt tid sammen. Noen som vet hvordan reglene på dette er?
Alyssa Skrevet 14. mars 2010 #2 Skrevet 14. mars 2010 Så lenge dere er separert og du har aleneomsorgen, så vil jeg tro du har krav på dette fram til dere bestemmer dere for å bli sammen igjen, og dermed gift/samboere og med felles omsorg. Hvis du ikke ønsker å ringe nav og snakke med din saksbehandler, kan du sende en epost til et nav-kontor og spørre om det du lurer på. (Adr. finner du på nav.no). Da kan du være anonym. (Du kan også sende epost til flere nav-kontor, så ser du også om du får samme svar.)
Puncky med nr tre i magen Skrevet 14. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. mars 2010 takk for svar. :0) Jeg søkte litt på nettet i går og fant et rundskriv ang stønader til enslig mor. Det stod det noe om felles husholdning, noe vi så definitivt ikke kommer til å ha før vi evt bor sammen. Tenkte også på at vi kan spørre terapeuten, kan jo hende ho vet noe om dette. Eneforsørger er jeg i allefall, men er jo kjemperedd for å bli mistenkt for å jukse da.
Puncky med nr tre i magen Skrevet 14. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 14. mars 2010 noen som har vært borte i det samme og som vet reglene helt sikkert på dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå