Gå til innhold

ang. farge på urin :) mørk/lys!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lurer på om det er noen som vet hvilken farge det er på urinen om man har spist mye fiber?? er det mørk eller veldig lys?

for jeg har vært veldig dårlig i en uke nå, og eneste som gikk ned var kekkebrød med leverpostei ;) altså mye fiber... igrunnen bare fiber og vann som gikk ned :)

Og når jeg da ene dagen skulle på do, såg det virkelig ut som om jeg hadde begynt å blø litt!!! (hadde ikke det, men fargen på urinen var så sinnsykt mørk). dette lurte jeg lenge på, men kom til slutt frem til at det kanskje var knekkebrødet som gjorde utslaget? :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mørk urin skyldes som regel for lite væskeinntak, altså at man bør drikke mer vann=) Aldri hørt noe sammenheng m fiber ihvertfall..

Skrevet

hm... det var rart, for jeg har igrunnen aldri drukket så mye vann som det jeg har gjort de siste ukene!

men jeg såg på tv (Legene på FEM) , der de viste en del uringlass... der sa de hvertfall at hvis man spiste mye fiber blir den enten mørk eller lys.

Skrevet

ja det stemmer nok det du sier om væskemangel ja :) leste litt på nettet nå. kanskje jeg ikke burde tro alt jeg ser på TV? ;)

MEN jeg kan ikke skjønne at jeg ikke har drukket nok vann?? jeg er 17 uker på mandag, og drikker litt over 1,5 L vann hver dag. før drakk jeg gjerne bare ett glass og da var urinen normal :)

vet de sier man skal drikke hvertfall 3 liter, men jeg har jo drukket myyye mer enn før så syns det var litt snodig :)

Skrevet

Det finnes mat som påvirker fargen på urinen, uavhengig av hvor mye man drikker. Men jeg husker ikke hva :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...