Gå til innhold

Noen som vet noe om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg var gravid og hadde sykmelding pga høyt blodtrykk i svangerskapet. Legen skrev ut siste sykemelding fra 01-31 mars. jeg fikk gutten min 04 mars..og da gjelder vel ikke sykemeldingen lenger. men skal jeg si fra om det selv? Legen har jo ikke friskmeldt meg,og permisjonen min har kke begynt ettersom barnet er født for tidlig og ligger på intensiven..

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Sikker på at permisjonen din ikke har startet? Du må ikke nødvendigvis friskmeldes, sykemeldingen går til den går ut, med mindre du sier ifra om at du skal ha sykemelding lenger....

Men du kan jo ringe legen på mandag og høre? Evnt spørre noen på sykehuset?

Gratulerer med barnet, og lykke til! :)

Skrevet

jeg tror ikke permisjonen har startet. tror det starter når barnet er skrevet ut fra sykehuset. Har søkt om pleiepenger også.. og jeg skal jo ikke ha både pleiepenger og sykemelding samtidig.. uff... mye papirarbeid og lover og regler når man får barn altså :) tror jeg skal ringe både lege og NAV på mandag..

men takk for svar alikevel :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, det har du nok helt rett i... (småtrøtt, beklager) Hehe :)

Men altså, sykemeldinga di har nok stoppa når den var ferdig, det er jeg ganske sikker på. (Noe må jeg ha for å jobbe hos legen, vel)

Er nok ikke noe enklere når man får barn som attpåtil ligger på sykehus "lenger enn normalen" :)

Skrevet

Jeg var i akkurat samme situasjon da jeg fikk min yngste.

Du skal ha pleiepenger fra barnet ble født og til dere skrives ut fra sykehuset. Da starter perrmisjonen din. (Du mister de tre første ukene). Pleiepenger beregnes likt som sykepenger så det har ingen praktisk betydning for deg.Hvis du allerede har fått utbetalt sykepengene trenger du ikke betale dem tilbake. Dette endres bare hos NAV internt når de mottar søknaden om pleiepenger.

Skrevet

Jeg var i akkurat samme situasjon.

Sykemeldingen varte til jeg fødte, så fikk jeg pleiepenger for de to ukene vesla lå på nyfødtintensiv, og permisjonen begynte den dagen jeg kom hjem. Dette gikk ganske av seg selv ettersom jeg husker, tror sykehuset ordnet papirene med pleiepengene. Men jeg sa vel fra på jobben at jeg hadde født for tidlig (6 uker) og da justerte de jo permisjonen deretter ("mistet" de 3 ukene man vanligvis får før fødsel).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...