Gjest Skrevet 13. mars 2010 #1 Skrevet 13. mars 2010 Jeg vil gjerne ha jobben jeg elsker, bare litt mindre av den, type 70% stilling ... slik at jeg kan hente ungene i barnehagen tidlig uten å måtte begynne arbeidsdagen type 7 om morran.
Gjest sug lut Skrevet 13. mars 2010 #2 Skrevet 13. mars 2010 Da må du gå under paroler for EI LØNN Å LEVE AV - EI ARBEIDSTID Å LEVE MED. Sekstimersdagen, full lønn.
Gjest Skrevet 13. mars 2010 #3 Skrevet 13. mars 2010 Misforstå meg rett. Jeg kan godt leve med enda lavere lønn. Lønna er uansett tragisk i den bransjen jeg har rota meg inn i. Problemet er at selv om jeg hadde bedt om redusert stilling hadde ikke arbeidsgiver redusert arbeidsoppgavene ... og da er det lite poeng i å ha mindre betalt for stillingen.
Gjest sug lut Skrevet 14. mars 2010 #4 Skrevet 14. mars 2010 Det er klassisk. Det er som kong Midas, som ba om at alt han tok på skulle bli til gull - men som sulta ihjel fordi da ble også all maten til gull. Man må spesifisere - hvilke arb.oppg kan man fortsette å ha innenfor prosenten, fx.
Gjest Skrevet 14. mars 2010 #5 Skrevet 14. mars 2010 Joda, det var noe sånt jeg tenkte på da "sjefen" sa rett ut at det ikke var noe vits i å ha redusert arbeidstid for hun kunne ikke redusere arbeidsmengden min ....
Süsse Skrevet 14. mars 2010 #6 Skrevet 14. mars 2010 Jeg er for 100% lønn med en fridag med ungene og en fridag for meg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå