Gå til innhold

Ang jobb under behandling..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i ambulansetjenesten i kommunen her jeg bor. Fysisk krevende jobb til tider. Har noen av dere det? Er dere sykmeldt mer enn de dagene dere er til uttak/befruktning og innsett? Altså under medisineringen og evt etter innsett av egget/ene.

Spent på hvordan jeg kommer til å kunne bli "påvirket" av spary og sprøytene i tillegg til den jobben jeg har..

Begynner med spray like etter påske ca. Holder til St.Olavs.

takk for svar :) ha fortsatt en fin lørdagskveld og helg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Jeg har vært sykemeldt ifra 1 uke før innsett og i ca 2 uker etter det. Jeg skal igang igjen nå til våren/sommerern og da velger jeg å spørre etter full sykemelding. Jeg jobber også i helsevesenet med forskjellige arbeidstider, stress og mye ansvar.Ikke bestandig lett med medisinene. Jeg slet med bivirkninger det andre forsøket men stod i arbeid hele tiden og det er ingen god løsning fordi det sliter en veldig . Anbefales ikke! Det går ann og prøve å stå i jobb ,for det er ikke verre enn å spørre etter sykemelding hvis du ikke takler å jobbe i tillegg.

Jeg skal ha kort regime denne gangen og ikke spray så derfor blir jeg ikke sykemeldt over lang tid,.

Håper det svaret hjalp litt :)

Skrevet

ja, d gjorde det :) har fått råd fra andre jeg kjenner som har vært gjennom prøverørsforsøk, om at vi må være litt egoistiske. Tror på at vi kan ha igjen for det senere :)

Lykke til :)

Skrevet

Hei

å har det seg sånn at vi bor midt i Sør-Norge og er til behandling i Trondheim. Under det 1 forsøket vårt overnattet vi ikke i Trondheim mer enn høyst nødvendig. Vi reiste fram og tilbake og jeg jobbet de dagene jeg var hjemme. Jeg ble veldig sliten av dette og syntes det var fælt overfor sjefen min som ikke visste når tid jeg kom på jobb og når jeg ble borte.

Nå holder vi på med andre forsøket og denne gangen har jeg tatt sykemelding fra første UL og fram til innsetting. Jeg har ikke vært sykemeldt før første UL.

Vi har uthenting onsdag 17 mars. Spennende:-)

Skrevet

Jeg tok ferie i en uke etter innsett, men ved neste forsøk skal jeg jobbe. Sjefen vet hva jeg går igjennom, så jeg får mye hjelp slik at jeg får mindre fysisk arbeid og mindre stress. Jeg vil også jobbe denne gangen fordi da slipper jeg gå hjemme hele tida å undre 'hva kjente jeg nå', 'eller nå', da har jeg noe å gjøre hele tida...

Skrevet

Under mitt 1. forsøk var jeg bare hjemme tre dagenr: uttaksdagen, dagen etter, og innsettingsdagen. Da jeg da begynte på jobb ingen, følte jeg nesten at jeg var utenfor meg selv.

Andre gangen var jeg sykemeldt en uke etter innsett (i tillegg til de to dagene før). Dette var veldig deilig. Jeg fylte tiden med hyggelige ting, og slappet av hjemme når jeg følte for det. Så det ble absolutt ikke sånn at jeg ble gående hjemme og kjenne etter, som jeg lurte litt på om jeg kom til å gjøre. Så sånn kommer jeg til å gjøre det neste gang også.

Lykke til ;-)

Skrevet

Det lønner seg å være litt egoistiske og det har jeg ikke klart å være ved tidligere forsøk, men dette er vårt siste forsøk så nå skal jeg bare tenke på meg selv :)

Lykke til :)

Skrevet

Dere som er sykmeldte etter innsetting, hva slags sykmeldingskode bruker legen deres?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...