Gå til innhold

Noen helsesekretærer her?

Anbefalte innlegg

Gjest mamma til 2 prinsesser:)
Skrevet

Hvor jobber dere? sykehus,legekontor etc

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Jobber på sykehus:)

Skrevet

Hei. Jeg er helsesekretær og har jobbet både på sykehus og legekontor. Noe spesielt du lurer på siden du spør? Svarer gjerne!

Skrevet

Legekontor. Er sekretær for 2 gynekologer.

Skrevet

Jobber som helsesekretær ved barne- og ungdomspsykiatrisk avd. ved sykehus nå.

Har jobbet tidligere både på legekontor og som sekretær i helsesektoren i kommunen.

Skrevet

Jobber på privat legekontor.

Gjest mamma til 2 prinsesser:)
Skrevet

Ok

Takk for svar!:)

Jeg skal begynne på kveldskole til uken, utdanne meg til helsesekretær.

Hvor lett er det å få jobb? (har hørt at det er bra nå, men markedet svinger vel...?)

For man lett 100% stilling eller kun deltid?

Hvor er det lettest å få jobb av sykehus eller legekontor?

Skrevet

kan jeg spørre om hvordan lønna er til helsesekretærer??

Skrevet

Når det gjelder arbeidsmarkedet spørs det vel litt hvor du bor. Her i Trøndelag er det stoooor etterspørsel på kvalifiserte helsesekretærer. Da tenker jeg ikke på medisinske sekretærer som ikke er kvalifiserte for laboratorie og skiftestuearbeid. Men i og med at du skriver helsesekretær, regner jeg med at dette er med i utdannelsen din. Hvis ikke anbefaler jeg deg å ta lab-kurs i tillegg. Da får du lettere jobb. Iallefall hvis du ønsker legekontor eller noe annet enn skrivestue.

Vet at etterspørselen er stor her, "alle" sliter med å få i vikarer til ferier og permisjoner/langtidssykemeldinger. Vet ikke hvor mange legekontorer rundt omkring i distriktet her som har ringt å spurt om vi vet om noen. I tillegg er det kun en linje her nå som utdanner på dagtid, å denne står i fare for å bli nedlagt.

Når det gjelder lønn, så kommer jo det også an på om du er privat eller jobber i det offentlige. Hvis du går inn på. www.nhsf.no ser du hva minstetakstene er, både i det private og offentlige. Husk at en forhandler seg fram til avtale i det private.

Skrevet

Jeg har ikke hatt problemer med å få meg jobb, bor på østlandet, men velger du å jobbe på sykehus er det mest sannsynlig at du må ta til "takke" med vikariater. Der er det sjeldent ledige faste jobber.

Jeg jobber på barne og ung.psyk avd. ved et sykehus og får 320 000,- i året, full stilling.

Så ikke direkte godt betalt med tanke på at dette er makslønn med 10 års ansinitet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...