Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #1 Skrevet 13. mars 2010 på et barn du har fått - er en gjenganger når noen er usikker på om de vil beholde barnet eller ta abort. Dette fikk jeg selv høre, både her inne (var slik jeg fant denne nettsiden) og ute i den virkelige verden. To år etter må jeg si at dette utsagnet ikke alltid stemmer. Det er dager jeg anger på at jeg valgte å bli mamma. Stort sett har vi det fint, men av og til tenker jeg at livet mitt hadde vært bedre uten barn. Det var rett og slett ikke dette livet jeg hadde planlagt! Føler ofte at livet har blitt et eneste stort kompromiss. Men når alt kommer til alt vet jeg at livet mitt er rikere med den lille tassen. Så til alle dere supermammaer: Det er ikke alle som er som dere. Ikke alle føler at å få barn er det som skal til for å få et perfekt og meningsfylt liv. Så vær så snill å tenk dere om før dere argumenterer mot abort, man bør være 100% innstilt på å få barnet, alle barn bør være ønsket og elsket. For the record: Jeg er ikke ung (31), høyt utdannet, har svært god økonomi, har vært sammen med min kjære i mange år OG jeg elsker virkelig sønnen min. PS: I dag er det flere hundre barn i dette landet som venter på kriseplass i fosterhjem.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #2 Skrevet 13. mars 2010 Jeg må bare si at jeg har store problemer med å forstå at det går ann å si og mene at man av og til angrer på et barn man har.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #3 Skrevet 13. mars 2010 Enig i 21:57. Du kan jo vise gutten det du har skrevet her når han blir større.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #4 Skrevet 13. mars 2010 Dårlige dager har vi alle, men å angre på valget om å få barn? Aldri! Og jeg er ingen supermamma!
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #5 Skrevet 13. mars 2010 Så deilig å lese innlegget ditt. Klart man kan angre når livet ikke ble som man hadde tenkt. Klart man kan bli så sliten og overveldet av ansvaret som følger med barn at man ikke klarer å vise omsorg. Klart man kan angre på barnet man valgte å ikke få. Vi er alltid i frontlinjen i eget liv og kjemper slagene etterhvert som de kommer. Man blir klokere av erfaring og kan lære av sine feil. Alt har sin pris. Men anger tjener ingen. PS. Jeg synes du høres ut som en klok reflektert og ærlig dame med god selvinnsikt. Du er nok en god mor også. Klem!
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #6 Skrevet 13. mars 2010 Det er vel det som er poenget med innlegget mitt. Alle er ikke støpt i samme form! Så vær så snill å tenk deg om før du råder en fremmed på ett internett forum til å beholde. Du vet ingenting om henne, untatt det hun selv velger å fortelle. JEG kan ikke forstå hvordan mange mener at det å få barn er toppen av lykke... Det er fantastisk på mange måter, men ikke alltid.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #7 Skrevet 13. mars 2010 Synes det høres ut som du gjør en god ting HI, og at du virkelig har lagt deg i selen for å ta vare på sønnen din. Mange mødre føler at det å få barn ikke alltid er slik en hadde sett for seg at det ble. Selv har jeg dager hvor jeg er misunnelig på de som hadde muligheten til å ta seg en lang utdannelse, fikk festet, reist og realisert sine drømmer. Ensomt å sitte hjemme på kveldene, og se at alle andre har de morsomme livene (facebook). Så det negative for min del er dager hvor jeg føler at jeg er glemt av "hele verden" og at jeg står utenfor hele samfunnet. Jeg elsker barna mine over alt på jord, og kunne aldri ha tenkt meg et liv uten de. Men kan fort bli veldig ensomt og at en føler seg veldig sosialt mislykket i forhold til andre som ikke har barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå