Gå til innhold

Har dere lest denne artikkelen på vg? om surrogatmor i India?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg leste den og ble også rørt. Synes ikke det er forkastelig i det hele tatt.

Skrevet

Ja, det var en veldig rørende historie=)

Skrevet

nei ikke jeg heller! Synes bare det er fantastisk at folk gjør det.

Skrevet

Jeg ble også rørt :-) Synd det skal være så mye papirarbeid!

Skrevet

Må innrømme at jeg først var litt skeptisk da jeg så overskrifta. Min første tanke var nemlig at jeg synes at det er feil at rike vestlige kvinner bruker fattige kvinner i Asia for å avle frem sine egne barn.

Men måtte ta meg i det og innse at saken er mye mer variert enn som så.

Fantastisk at det har kommet et lite under til verden som er så etterlengtet og det virker tilsynelatende som alle parter er fornøyde. Ble rørt av artikkelen.

(Men langt bak er det en liten gnagende tanke om at den indiske "moren" må ha det litt grusomt som ikke har ei lita tulle i armene sine. Det må jo være så ufattelig tomt etter å ha kjent liv og blitt kjent med barnet. Forhåpentligvis så har hun det bra og klarer å innstille seg, selv i alt hormonrushet som det er etter en fødsel).

Skrevet

Det er helt naturlig at man i hormonrushet etterpå får det litt vanskelig en periode. Men klinikken disse brukte gir godt ettervern dersom behovet er tilstede.

Skrevet

virker som damen hadde bestemt seg for at dette var det riktige for henne siden hun hadde fjernet eggledere og hadde det som "jobb" for å fø familien. Synes det er et flott å gjøre. Det blir jo vinn vinn

Skrevet

Jeg har sett dokumentaren som ble vist på tv forrrige uke, og må si jeg ble skeptisk! De indiske kvinnene gjør dette fordi de ikke har andre alternativer til å bidra økonomisk i til sin familie, ikke fordi de nødvendigvs har så inmari lyst til å gi barn til barnløse... Det skjer dødsfall blant disse kvinnene, noen burde ikke bli gravide engang pga risiko for henne selv pluss for hyppige/mange svangerskap. Flere av de har egne barn fra før som de skal være mor for.

Og gud vet hvor mye av totalbeløpet klinikken gir videre til fødekvinnene! Medaljen har en bakside.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...