BabyGant Skrevet 13. mars 2010 #1 Skrevet 13. mars 2010 Jeg trenger litt tips til aktiviteter jeg kan ha i samlingsstund. Kjekt hvis noen har noen gode ideer, jeg er student og skal i praksis neste uke : )
melkekua™ Skrevet 13. mars 2010 #2 Skrevet 13. mars 2010 Hadde du tenkt et tema eller bare litt av hvert? Vet du hva de jobber med i den bhg du skal i praksis?
BabyGant Skrevet 13. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 13. mars 2010 Trenger ikke være et spesiel tema : )
melkekua™ Skrevet 13. mars 2010 #4 Skrevet 13. mars 2010 Magisk språkpose - f.eks med forskjellige dyr = dyresanger (barna får trekke fra posen) Kims lek Hvem er borte (gjemme seg under teppet) Fortelle eventyr med konkreter Påskesanger/Vårsanger Singsang (boks med sanger)
singo Skrevet 13. mars 2010 #5 Skrevet 13. mars 2010 gammel slager: bukkene bruse med flanellografer,deretter synge sangen bukkene bruse,så synge alle killebukkene slik at det hele blir en rød tråd over det eventyret... bruker å ha en introsang først,og også en sluttsang. sangkort er også populært. kims lek. hokkus og pokkus sanger om ulike dyr,da de fleste småbarn er interessert i det. også kansje hvor de bor,spiser etc været: hva slags vær er det-hva må vi ha på oss,vise bilder av klær+regn/snø etc... alle kan sitte på gulvet i en ring-mer intimt ha noe som du gjemmer så de ikke ser-undring,spm...
Malita Skrevet 13. mars 2010 #6 Skrevet 13. mars 2010 Viss ikke barnehagen har et tema ville jeg valg et selv som jeg ville bygget samlingen på. Har du et tema skal jeg/ vi komme med tips utifra det. En samling skal jo som regel ha et mål.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå