Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #1 Skrevet 13. mars 2010 Forstår dere ikke at for å få et godt forhold til sine besteforeldre, så er det nødvendig med jevn kontakt? Gjerne også uten at foreldrene er til stede. Barnebarna trenger å føle seg ønsket og verdsatt, også av sine beseforeldre. Det handler ikke bare om å ønske barnevakt, men om å ønske at barnebarn og besteforeldre får et godt forhold! Jeg er vokst opp med en farmor og farfar som ikke ønsket noen forpliktelser overfor oss barnebarna. Vi fikk ikke sove der, de virket lite interessert når vi var på besøk.. var helst i veien. Hvis de satt barnevakt en sjelden gang var det fordi de følte de måtte har mamma sagt. De hadde nok med seg selv og sitt eget liv, og var ferdig med å oppdra barn. Pappa gikk ofte derfra i raseri over hvor lite de brydde seg og det har plaget han i alle år..En periode over flere år kuttet han kontakten helt med dem. I løpet av kanskje 20 år ble vi invitert dit i jula EN gang, etter press.. Resultatet er at nå som jeg og mine søsken er voksne har ingen av oss kontakt med dem, har ikke sett dem på årevis.. ser jeg farfar på butikken vet han knapt hvem jeg er og vi hilser knapt. De sitter der ensomme med lite venner og liten kontakt med familien. Heldigvis er mine besteforeldre på den andre siden flotte mennesker, som har vist meg hvordan besteforeldre skal være! Har alltid følt oss elsket der, de behandlet oss som sine egne barn. Besteforeldre burde virkelig forstå hva de går glipp av når de ikke gidder å engasjere seg i barnebarna. Er så glad for at barna mine har besteforeldre som stiller opp for dem!
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #2 Skrevet 13. mars 2010 Ville bare vise hvordan det er å være barnebarn av uengasjerte besteforeldre..
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #3 Skrevet 13. mars 2010 Det er ikke kvantiteten det kommer an på, men kvaliteten. Mine barns besteforeldre bor langt unna, så de får ikke sett hverandre så mange ganger i året og ikke uten foreldrene. Sånn er det bare. Man trener altså ikke se hverandre så ofte, bare at når man først er sammen, så har man det hyggelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå