Gå til innhold

Hvordan reagerte folk?


benta83

Anbefalte innlegg

Hei.

Har dere bare fått positive reaksjoner? Venter mitt andre barn 14.sept og registrerer at folk reagerer litt annerledes nå enn ved første. Dette spesielt for de er ganske tette, selv om ikke jeg syns det er spesielt uvanlig med ca. 2 år mellom dem, men men. Fortalte det veldig tidlig (ca 5. uke) på jobb og i vennekretsen og dermed visste en god del at jeg var gravid. Noen reagerte med: " Gravid igjen?, da var du jammen kjapp" eller "øi, at du tørr å si det høyt SÅ tidlig, tenk om noe går galt...." Når fortalte dere det til folkens rundt omkring og hva slags reaksjoner fikk dere?

Andre her som har opplevd lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, er i samme situasjon som deg, også termin 14.september og det er mitt andre barn, blir ca. 2 år mellom de :) Fortalte det også tidlig på jobb,sjefen min (mann) reagerte med å si "oi..." og noen andre kollegaer sa "E du gravid igjen?" Mersom at det tenkte "så fort?". Og også noen som har reagert på at jeg har fortalt så tidlig ja. Men vi e no lykkelig fordi :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har termin 8 sep og har bare fortalt det til min mor og svigerforeldre. Svigerforeldrene gleder seg, min mor liker det ikke. Har ett barn fra før på 14 og ett halvt, så her spiller nok alderen min en rolle. Vi har ikke tenkt å si noe på lenge enda, da dette er ett risiko svangerskap og heller ingen som har sett "rart" på meg enda :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da klart ingen har sett rart på deg når du ikk ehar fortalt det til noen enda? Og regner ikke med at du får den tonen fra verken mor eller svigerforeldre. (=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir 23 mnd mellom våre, og eg har bare fått positive reaksjonar. Besteforeldre og anna slekt syns det er bra, dei fleste vennene våre har ikkje barn og tenker vel dermed lite på kva som er "normalt" eller ikkje. Har ikkje fortalt det til kollegaer enno (er 15+6), men bryr meg ærleg ikkje så fælt om kva dei syns heller, om dei skulle vera negative.

 

Ca to års aldersforskjell er då heilt normalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Jeg har termin 19 september. har en datter som blir 2 12 september. er vanlig og få 2 tette troe jeg. alle sier til meg at det er bra da har de noen og leke med. tror ikke folk i familien eller venner ble så veldig overrasket, de syntes det bare var kjekkt. jeg var 8uker nr jeg fortalte det, men var 8 uker nr jeg fant det ut. bryr meg ikke om folk syntes det er tidlig eller ikke, vi er jo glad hvorfor ska vi holde det hemmelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenk kosen folk bryr seg? Det er jo flott at man kan få barn i det hele tatt. Så hvorfor gleder de seg ikke på andres veier? Sjefen f.eks. - høres ikke ut som en grei arbeidsplass når han virker så negativ mot at medarbeiderne får barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Venter nr 3 nå, og alle er rimelig tette! Eldste er akkurat fyllt 3 og minste frøkena fyller 2 i Mai, så kommer nr 3 i September. Har kun fortalt det til de aller nærmeste, svigers ble kjempe glade å gratulerte. Men min egen mor liker det IKKE, får stadig komenterer om at vi kunne ha ventet og at HUN ikke er klar for å få barnebarn nr 4. Ventet helt til uke 12 for å fortelle det til noen, da kunne hun ikke spørre om jeg kunne ta abort.

Må nok fortelle det til resten av familien og vennene snart, magen begynner å bli ganske så stor, å klarer ikke lengre skjule den.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kjempeflott ut at du får barna så tett og er selv enda så ung. Vil også ha flere tette, og det ville aldri ha slått meg å ta abort. For en merkelig mor du har som ikke støtter deg...

Har dere ønsket 3 tette barn i utgangspunkt? Og hvordan klarte du å bli gravid så fort mtp amming ect., leste noe sted at man ikke kunne bli gravid når man ammet, men du har kanskje sluttet før/fikk mensen, eller? Høres spennende ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Måtte bare svare deg, for jeg har møtt samme reaksjon som deg fra mine svigers og min mor!! Jeg har nettopp fylt 41 år, har 2 jenter fra før som blir 6 og 9 år. Vi fortalte det rundt omkring for 2 uker siden. Jeg har samme termin som deg! Min mor er skikkelig negativ, jeg er ikke akkurat noe ungdom lenger, sier hun. og at det er stor fare for missdannesler og downs osv. Hun gratulerte oss ikke en gang. Dette er spesielt sårt da dette er samboers første barn, vårt første barn sammen. Vi vet jo om,forhøyet riskigo og har tatt duotest, og kom ganske greit ut på score der. .. Men det er jo aldri noen garanti når det gjelder svangerskap og fødsel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min mor ammet meg, men ble likevel gravid før jeg var 3 mnd.

så meg og ei av søstrene mine er det under 1 år mellom. :)

Amming er ikke trygg prevensjon, 70 eller 80 prosent tror jeg (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått mange forskjellige reaksjoner ifra folk. Vi har en jente som blir 1år 01.06, å har termin den 12september. Så det blir ikke så stort mellomrom mellom de to. Jeg er selv 21, blir 22 i år.

 

De reaksjonene vi har fått er sjokk, gledes tårer og at folk blir veldig overrasket, både positivt og negativt. Om de ikke syns noe om det gir de beskjed, men de (de fleste) har heldigvis, etter en stund, sagt at de syns det er veldig kosligt, MEN vi må være forberedt på at det blir tungt å at det er veldig tidlig å få nr to 16mnd etter at førstemann kom.

 

Vi hadde en tøff start med hun første, masse gråt å så å si ingen søvn, så mange spør om jeg kommer til og klare dette.. de virker veldig tvilende, og det syns jeg er litt sårenes, når vi har tro på at dette kommer til og gå, og gleder oss masse, syns jeg de andre kan være glade på vår vegne også! :) og det gjelder alle dere andre her inne og! :) det å få et lite barn er et mirakel, det burde være kun positive ting knyttet til det:)

 

masse lykke til videre til alle sammen:) når den lille kommer, så kommer alle til og være glad for at dere fikk h*n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...