Sanna :o) Skrevet 13. mars 2010 #1 Skrevet 13. mars 2010 Hei! ) Noen som har tips til og sette i gang?Noe som har funket for dere?
mamma81-mod *på overtid* Skrevet 13. mars 2010 #2 Skrevet 13. mars 2010 dytter denne lenger opp, jeg begynner å bli desperat og trenger også gode tips:) om noe vil fungere vet jeg ikke, men er villig til å prøve alt snart...
noepågang FØDT Skrevet 13. mars 2010 #3 Skrevet 13. mars 2010 Bringebær-te fra helsekost. Starta fødselen til søstra mi! Ellers har jeg hørt at å "jobbe" i hjemme med kraftig husarbeid, opp-ned trapper og være veldig aktiv har starta fødtselen på mange.... (bakdelen at man trenger den ekstra enegien til å føde ) min forje/første fødtsel startet med et kraftig fall, og d vil jeg absolutt ikke anbefale (slo bekkene som var vond fra før, helt løst). d va forferdelig vondt og gjore fødtselen ekstra tøff og vond kjerringråd: sex (sæden har vist en effekt??) biff og rødvin (biff funka dålig på meg og rødvinen ville æ ikkje prøve) gå i trapper akupungtur
LivK har født Skrevet 14. mars 2010 #4 Skrevet 14. mars 2010 I følge gynekologen jeg har gått til er det bare samleie som har skikkelig effekt. Så det driver vi med om dagene! En drøy uke med kaninaktivitet har ennå ikke ført fram, men er kanskje litt tidlig for oss å håpe på noe ennå (38+4 idag). Skal en først drive med fysisk aktivitet, kan man jo like gjerne gjøre det litt ekstra hyggelig, ikke sant? Lykke til!
Snødronningen Skrevet 14. mars 2010 #5 Skrevet 14. mars 2010 Tror ikke så mye hjelper. Kommer når den kommer. Er selv 6 dager på overtid nå og har måket verandaen (ca 20 kvm) 3 ganger siste uka. Det var mye snø! Fikk ikke en eneste kynner. Samleie kan hjelpe pga prostaglandiner i sæden, men vistnok kun hvis alt er klart til start. Er i teorien fødeklar selv, men har ikke lyst til å føde. Kun 18 mnd siden sist gang - gikk racerfort da han kom 2 t etter vannavgang med heftige rier i ett sett. Jeg er nok den eneste her inne som våkner hver morgen med et YES, ingen tegn til fødsel. Men vet jo at det kommer ..... sukk!
Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 14. mars 2010 #6 Skrevet 14. mars 2010 Brystvortestimulering. Funket for meg med nr. 1. Hun kom en uke før ul-termin, 2 uker før menstermin. Leste om det i boken til Gro Nylander (fødselslege) hvor det stod en slags oppskrift på hvordan det skulle gjøres.
Ronja&Odin Skrevet 14. mars 2010 #7 Skrevet 14. mars 2010 jeg løp i trapper, hadde sex, vasket vegger og tak... det funka ikke:p meeeeeen lakserolje satte igang:p
Aug07+Mai10+Feb12 Skrevet 14. mars 2010 #8 Skrevet 14. mars 2010 I forrige svangerskap prøvde jeg alt som man kan tenke seg.. bringeberkapsler, kanel, fødepizza, fysisk aktivitet, rømmegrøt, sex, fotsoneterapi, sterk mat osv. prøvde alt jeg kom over av kjærringråd.. resulterte i masse kynnere, men gikk 15 dager over termin.. Så jeg har IKKE troen på at disse rådene hjelper.. kan jo selvfølgelig være et spennende tidsfordriv, men for min del helt bortkastet..!
Sanna :o) Skrevet 14. mars 2010 Forfatter #9 Skrevet 14. mars 2010 Skal man ikke være veldig forsiktig med lakerolje? Har hørt at man kan få styrtfødsel av slike ting.. Hvordan ble det for deg da? Jeg er skikkelig klar for og føde nå,men vil ikke har styrtfødsel og "helvetesrier" i et kjør!
ღMadame_mim ღ Skrevet 14. mars 2010 #10 Skrevet 14. mars 2010 Brystvortestimulering har jeg forsøkt og det resulterte i at jeg plutselig fikk masse melk over natta!! Huff, gikk heldigvis over til normale råmelkmengder igjen etter et par dager! Jeg har også gjort storrengjøring, noe som resulterte i to dager hvor jeg lå rett ut på sofaen med et bekken som hadde sagt takk for seg. Skal vaske litt igjen i morgen tenker jeg, men da passe meg så ikke jeg sliter meg helt ut. Dersom fødselen starter trenger jeg masse krefter til den! Har fra før prøvd dette med sex. Hadde sex 4 dager på rad uten at noe skjedde. Tenkte kanskje jeg skulle prøve det igjen i dag, og ligge høyt med rompa etterpå. Ble strippet på torsdag så er det jo et lite håp for at jeg har fått enda mer åpning av det. Moden var jeg fra før også! Egentlig så har jeg ikke tro på at det er noe som helst som fungerer for å sette igang fødselen, men hva gjør man vel ikke når man begynner å bli skikkelig lei :-)
Sanna :o) Skrevet 14. mars 2010 Forfatter #11 Skrevet 14. mars 2010 Jeg tror det er veldig individuelt om hva som funker på hvem og om det i det heletatt gjør det.Men hva gjør man vel ikke når man er lei.. Mitt bekken har sagt takk for seg så og vaske og annet husarbeid kan jeg bare glemme! ( Har heldigvis en snill mamma og samboer som gjør det. Lurer på og gå en lang rask tur i morgen,det gjorde susen sist gang,men da var hodet festet og slimproppen gått.. Barnet kommer når det er klar..Men er så utolmodig nå..!!
August gull Skrevet 15. mars 2010 #12 Skrevet 15. mars 2010 Mitt tips er å ta livet med ro og ikke slite seg ut før fødselen:-) Den starter når kroppen er klar, uansett hvor mange trapper man løper.... Jammen gla jeg ikke herja rundt, vaska hus og sprang i trapper før jeg skulle føde! Dere kommer til å angre på at dere bruker opp kreftene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå