Alba44 Skrevet 13. mars 2010 #1 Skrevet 13. mars 2010 Det er noe jeg aldri lager, men i morgen skal det serveres i familieselskap. Hva fyller og pynter dere med? Fyller dere med krem og pynter samme dag den skal serveres, eller dagen før? Sukkerbrødet er ferdig stekt og ble heldigvis høyt og fint. Har ellers kremfløte, jordbærsyltetøy, banan, vaniljekrem ++
Gjest amandine Skrevet 13. mars 2010 #2 Skrevet 13. mars 2010 Kan forsåvidt fylles dagen før og stå kaldt, greit det får stå en stund iallefall. Men den siste pynten tar du så tett opp som mulig, sånn at ikke ting gir fra seg farge og griser til. Jeg pleier å lage med hakkede valnøtter i kremen og bringebærsyltetøy, altså smører syltetøy på bunnen(e) og brer krem over, dekker med bare krem(evt m vaniljesukker). Ellers av det du har listet opp hadde jeg nok smurt på syltetøy og blandet vaniljekrem i kremen til fyllet, og bare hatt krem utenpå.
♡ A & E ♡ Skrevet 13. mars 2010 #3 Skrevet 13. mars 2010 Pleier å bruke jordbær og banan i også. I den vanlige kremen pleier jeg ha litt hakket sjokolade i Dynker sukkerbrødet med litt saft.
Fjerteberte Skrevet 13. mars 2010 #4 Skrevet 13. mars 2010 Det første jeg gjør er å dynke med melk. Første kakelag pleier jeg å blande krem og bringebærsyltetøy sammen som jeg smører på. Syns bringebærsyltetøy "brekker" av med litt syrlighet. Lag 2 er vaniljekrem og krem blandet sammen med bananskiver på toppen. Og så det siste laget da som er vanlig krem. Toppen kan man jo pynte med hva man vil. En heeelt enkel kake uten noe ekstra dill dall. Og du kan fint lage kaka ferdig idag. Bløtkake har lett for å vøre bedre dagen etter, når bunnen er skikkelig trukket inn med alle smakene!
Alba44 Skrevet 13. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 13. mars 2010 Tusen takk for svar! Tror jeg satser på å fylle og pynte den i morgen, og at resultatet blir bra. Har begynt å se en film her. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå