Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #1 Skrevet 13. mars 2010 Hva er det som gjør at "vanlige" folk havner på sosialstønad? Hvorfor kan man ikke flytte for å finne seg en jobb, være litt forutseende og passe på å ha ne buffer for uventete situasjoner, liv/helseforsikringer og andre tiltak man kan passe på å skaffe seg når livet går på skinner? Dere som har barn, hvordan kan dere tillate dere selv å havne i en slik situasjon? Og hvor i all verden bor dere hen som kan klare dere med 5-6 000 per måned?
Gjest ->>- Skrevet 13. mars 2010 #3 Skrevet 13. mars 2010 Livet. Flaks, uflaks, dumme valg, uvalgt, pest eller kolera. Osv. Du er snever, forøvrig.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #4 Skrevet 13. mars 2010 Tror du virkelig noen ØNSKER å havne i en slik situasjon hvor en er nødt til å ty til sosial hjelp for å ting til å gå rundt? Hvis så er tilfelle kan du ikke ha særlig stor intelligens. Om du har fulgt litt med på arbeidsmarkedet så har du kanskje fått med deg at det ikke har vært det beste det siste året? Det har så vidt begynte å gå oppover nå. Og hvorvidt det gjelder å "tillate" seg å havne i en slik situasjon når man har barn; jeg kan kun snakke for meg selv, men jeg er nylig ferdig med utdannelsen og har dermed ikke krav på dagpenger ol fra nav. Har søkt jobber i 3 mnd uten hell. Vi klarer oss med samboerens inntekt som er rundt 20 000, men det er så vidt det går rundt. Når man er desperat og ikke har krav på noe fra det offentlige fordi man investerte i utdannelse, vel så "tillater" man seg å søke om hjelp fra andre hold. Å la stoltheten komme foran barnas behov er ren og skjær egoisme og det har man ikke råd til når man har kommet i en slik situasjon = ergo søker man sosial hjelp.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #5 Skrevet 13. mars 2010 Dårlig arbeidsmarked = flytt dit jobbene er. Student uten rett til arbeidsledighetstrygd: Ble du skikkelig overrasket da du var ferdig med studiene og oppdaget det? Eller kunne du ha planlagt overgnagne litt i forveien - særlig når dere tydeligvis har barn?
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #6 Skrevet 14. mars 2010 Utifra hvordan du svarer 21:45 er det helt tydelig at du mangler intelligens. Flytte dit jobbene er? Når arbeidsmarkedet er labert og det nå er flere arbeidsøkende nå enn foregående år er det med andre ord også ekstremt mange om jobbene, trenger ikke være Einstein for å slå to og to sammen. Hvem er DU til å dømme andre egentlig? Du virker ikke særlig oppegående og har null forståelse for hvor grensen går hos andre hva økonomi angår. Gjør deg selv og samfunnet en tjeneste; hold meningene dine for deg selv og husk på at at det en dag kan være nettopp DU som trenger hjelp for å få endene til å møtes.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #7 Skrevet 14. mars 2010 Sosialklienter arver sosialklienter, fattigdom går i arv. I tillegg kommer uflaks, traumer, feil valg, omstendigheter osv. Hele innlegget ditt vitner om at du forstår lite.
bitthen Skrevet 14. mars 2010 #8 Skrevet 14. mars 2010 Synes HIs innlegg vitner om total uvitenhet... Hvem er Hi som tror hun kan heve seg over andre på denne måten?? Mange som er så uheldige å måtte gå på sosialhjelp. Flott at en del av dere er så svære at dere har løsninger for folk som har sosialhjelp som enesten inntekt. Dere får alt til å høres såre lettvint ut. Hilsen en sosionom som arb. med sosialhj.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #9 Skrevet 14. mars 2010 16:07 - det er du som beviser at du forstår for lite. Du er tydeligvis en komplett idiot.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #10 Skrevet 14. mars 2010 Hehehe.. Jeg kan mye om fattigdom og dens årsaker i Norge,, Det kan åpenbart ikke du.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #12 Skrevet 14. mars 2010 Om du leser HIs innlegg en gang til, så ser du kanskje at det er spørsmålstegn bak alt. Ergo, så SPØR HI hvordan dette henger sammen. De fleste svarene går på hvor idiot HI er, kanskje HI forsøker å skjønne?
bitthen Skrevet 14. mars 2010 #13 Skrevet 14. mars 2010 Da hadde hun nok vinklet spørsmålet annerledes.
Gjest Skrevet 14. mars 2010 #14 Skrevet 14. mars 2010 Helt enig med Bitthen. Hele vinklingen vitner om en snever person som dømmer folk som har det vanskelig.
Voyeur Skrevet 14. mars 2010 #15 Skrevet 14. mars 2010 Til HI. Hvis man ikke har jobb eller penger, hvordan skal man da kunne flytte til en plass hvor det er jobb? Altså, det koster penger å flytte. Forøvrig så er jeg tilbøyelig til å være enig med deg på noen punkter, men som i alle saker, gjelder det du sier, bare noen, og ikke alle. Noe kan man gjøre noe med, annet kan man ikke gjøre noe med, og av og til må man ha hjelp til man kommer seg ut av uføret. Man skal være forsiktig med å tro at alt er så enkelt, spesielt hvis man er heldig stilt i utgangspunktet.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #16 Skrevet 14. mars 2010 Jeg er student og mor til tre. Mannen min tjener ikke godt nok til at vi bare kan leve på ham. Sett at jeg etter endt studier (har jo studielån nå) ikke finner jobb, eller tenk om jeg skulle bli syk... Da har jeg ingen rettigheter. har til og med kanskje ikke rett på sosialstønad heller, hvem vet... Det skjer uforutsette ting i livet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå