Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #1 Skrevet 13. mars 2010 Er man fanget når man er mor?? Jeg syns ikke det, selv om jeg "aldri" har barnevakt. Dvs min yngste sønn er 11 mnd og har ikke hatt barnevakt,pga at vi ikke har noen til å passe minstemann eller hans 3 søsken. Jeg opplever likevel ikke dette som fangenskap, man kan bare finne på ting SAMMEN med barna. Virker som om alle her inne skal fly på byen med en gang babyen er født!! Er det jeg som er unormal som trives med å være mamma, med det å være hjemme alle kvelder sammen med barna mine.....
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #3 Skrevet 13. mars 2010 Hvorfor er barnevakt alltid lik det å fly på byen og på fylla??? Det fins faktisk oss som har barnevakt og som likevel IKKE flyr på byen og går på fylla - måtte bare få det sagt -
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #4 Skrevet 13. mars 2010 Så Flink du er. Mye flinkere enn alle andre. Alle andre er dårligere mødre enn deg. Var det det du ville høre? Smått needy du da...
♡ A & E ♡ Skrevet 13. mars 2010 #5 Skrevet 13. mars 2010 Å fly på byen gidder jeg ikke lengre men å kunne ha samtaler som dreier seg om annet en Albert Åberg, Thomastoget og bæsj og tiss er deilig iblant, enten ved kafebesøk eller kino med venninner
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #6 Skrevet 13. mars 2010 Å gå ut og spise et måltid på restaurant er vel ikke akkurat å fly på byen. Jeg antar at det er et annet innlegg du sikter til. Jeg har ikke hatt barnevakt til jenta på 13 mnd, men jeg synes ikke det blir feil om andre forlater huset når barnet sover. De trives antageligvis sammen med barna sine på dagtid selv om de betaler for middagen som er laget av andre i et bygg utenfor deres eget hjem. Du er ikke unormal, men det er heller ikke unormalt å ikke være som deg. Du får ingen medalje, hvis det er det du tror.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #7 Skrevet 13. mars 2010 Koselig for deg at du vil være ALLE kvelder inne med barna, og finne på ALT sammen med barna:) Er andre som ikke velger som deg, men som det ikke er noen grunn å rakk ned på. Og det virker også ut som at du er litt "sjalu" på damene som tar seg en liten fest etter at de har fått barn. Klarer ikke du det selv? Jo, du ville jo være hjemme med barna.. Ser ingen problem med at foreldrene kan dra litt bort på kveldene feks, når barnet likevel sover. Vil man ha noen kvelder eller helger alene UTEN barn, så er man tydeligvis ikke komfertabel i mamma-rollen, slik som du og mange andre skal ha det til. Hallo, får deg litt innsikt, og se ting og verden rundt deg i andre farger enn svart/hvitt.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #8 Skrevet 13. mars 2010 Jeg føler meg som en fange noen ganger. Bæsj, tiss, brannmann sam og søskenkranglig... Hadde vært deilig å bare ta 5 dagers fri og bare være alene. Gjøre hva man vil, slippe å mekle i bare fem dager... ( hadde jeg fått fem dagers fri så hadde vel samvittigheten min spist meg opp før jeg hadde kommet ut døra... )
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #9 Skrevet 13. mars 2010 Jepp. Veldig unormal vil jeg si. Kunne aldri tenkt meg å bare være med datra mi, og aldri få nye impulser. Ungene har heller ikke noe godt av å bare være med mamman sin heile tiden!
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #10 Skrevet 13. mars 2010 Hi her.. 1, Nevnte vel ingenting om å gå på fylla...(selv er jeg avholds da min mor og far er alkoholikkere så jeg har tatt avstand fra det. 2, Er ikke ute etter å høre at jeg er flink 3. Ser ikke på det som ett problem å ha barnevakt for de som er så heldige som har det, men for slike som er i min situasjon som IKKE HAR barnevakt eller mulighet for det så ville jeg bare si at man kan innstille seg på det og likevel kose seg med sine barn. 4. Har innsikt, og ser at mange koser seg med barnevakt rett som det er, og har ikke sagt noe på det, men syns folk her inne klager så fort de ikke har barnevakt... da var budskapet at man kan finne på ting sammen med sine barn også utenfor hjemmet... slik at man ikke føler seg som fange...(for å sitere en av bim damene fra en annen tråd)
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #11 Skrevet 13. mars 2010 Helt enig med HI. Jeg valgte å få familie når jeg var klar for det, og har ennå ikke, etter tre år, følt noe stort behov for å forlate dem, kun om man "må" (bryllup og slikt). Pappan og jeg gjør mye koselig sammen når barna har lagt seg, og sammen med barna ellers. Ingen av oss har ennå savnet å gå vi to alene på restaurant etc.. Tror mmange som må mye ut sammen er yngre foreldre, som ikke er helt ferdig med å "leve livet", eller så har man ikke fantasi nok til å være kjærester i egen heim. Men ellers tror jeg ikke barna har noe vondt av barnevakt innimellom.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #12 Skrevet 13. mars 2010 Hvis det er mitt innlegg du sikter til (jeg skrev om svigerforeldrene mine som ikke vil väre med barnebarna) kan jeg forsikre deg om at jeg ikke ser meg som en fange! Elsker mine söte små barn og takker for at jeg er så heldig å ha dem!
Gjest Skrevet 13. mars 2010 #13 Skrevet 13. mars 2010 Skal man være ferdig med å leve livet etter at man får barn mener du? Herreminhatt så deprimerende.... Jeg er glad mitt liv har mer enn en ting i det som er positivt og jeg er langt fra noen ung mor:)
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #14 Skrevet 13. mars 2010 Hi her.. 20.41.. men dersom du ikke hadde hatt mulighet for barnepass da.... ? Er det ikke bedre å gjøre det beste ut av situasjonene ved å kose deg med datra fremfor å uffe deg over at det ikke er bra for dere å være sammen heile tiden? Bare lurer...ikke ment å kverulere....
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #15 Skrevet 13. mars 2010 20.44 her, leste tråden videre etter mitt innlegg, og ser den jo har utartet litt. Jeg er veldig pro at foreldre hver for seg gjør masse utenfor huset, det jeg mente var å la andre ta seg av barna.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #16 Skrevet 13. mars 2010 20.45, siktet ikke til deg=) Siktet til damen som ønsker å gå ut når babyen er 5 uker gammel. Reagerte på at ei dame som svarte refererte til det å være mor som å være fange.. 20.44.. TAKK=) godt å høre at noen er enige...(selv om jeg ikke er mot barnevakter altså... om det er slik det virker..)
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #18 Skrevet 13. mars 2010 Vel, ingen av delene. Jeg er et menneske. Livet mitt stoppet ikke opp den dagen jeg fikk barn. Jeg vil fortsatt være sammen med venninner, se en god film på kino, gjøre det bra på jobb osv. Barna mine har mitt hovedfokus, men mener virkelig at det går an og kominere barn og et voksent sosialt liv.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #19 Skrevet 13. mars 2010 føler meg kanskje ikke fanget, men synes det kan bli veldig mange laaange kvelder. er alene med jenta mi på 6mnd. har vært alene siden før fødsel. har aldri bodd med BF. siden hun er så liten enda har hun heller ingen typiske pappahelger eller en kveld i uka hos han. så her sitter jeg da.... alene på en lørdagskveld. ganske normalt her, men vil ikke si jeg er fanget. vet ikke hva jeg vil kalle det...
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #20 Skrevet 13. mars 2010 21.23 Det kalles å være alenemor.. og det er en svært tøff situasjon! Masse lykke til... med alle gleder, sorger, bekymringer det innebærerer.. For ikke snakke om alle kvelder helt alene etter at jentungen har sovnet. Men det kommer tider etter disse=) Bin there, done that og fant en fantastisk mann å dele livet mitt med etter noen år alene med mine eldste. Hilsen hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå