Gå til innhold

Guttenavn - fint- eller bare rart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vanskelig å bestemme seg. Både jeg og mannen synes Iver eller Emil er fint...

Så må man ha et mellomnavn som seg hør og bør. Har tenkt mitt på om Emil Olai er fint - eller er det ikke noe fint? Olai er jo et gml litt kult navn da.... Iver Olai.. Hmm er det kult da??

Noen som vil komme med innspill? Slå dere løs med ris/ros, alt ettersom :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner en Ivar Olai, og det funker fint, det. Han og alle andre bruker konsekvent begge navnene. Iver Olai synes jeg var hakket penere. Men det blir fort litt sånn "Ivrolai" i barndommen, altså.

Iver liker jeg mye bedre enn Emil.

Skrevet

Liker i hvertfall Olai veldig godt jeg :)

Skrevet

Jeg synes begge navnekombinasjonene er fine, og da ville jeg valgt Iver Olai fordi det er minst brukt.

Skrevet

Emil er fint nok det, men det virker jo som om det vrimler av Emiler for tiden!

Skrevet

Hmm.. Kryr det av Emiler, altså? Jeg som ikke følger med.. Synes egentlig Iver er mer "tradisjonsrikt" da.. Og så synes mannen min det er "greit nok" Han er så J..... sta.. Han vil kalle Leif eller Otto.. Jeg mener dette er karer som kommer opp av jorda når de nærmer seg 60... Olai har jeg ikke peiling på om han liker..

Kan jo håpe - jeg synes det er tøft!

Jeg har liksom 20 navn jeg kunne leve med på lista, han har 4 hehe :P

Hi

Skrevet

Hvor bor du da, der det kryr av Emil'er? Tror nok det er ety lokalt fenomen. Jeg vet ikke om noen barn med det navnet.

Skrevet

Det ble født 480 Emil-er i fjor, og det var det nest brukte guttenavnet etter Lucas.

115 små Iver-er så dagens lys.

Det kan selvsagt være lokale variasjoner. Jeg bor i Oslo.

Skrevet

Liker Olai kjempegodt. Finest med Emil synes jeg:)

Skrevet

Jeg syns Iver Olai er fint :) Ikke for vanlig, og ikke for merkelig. Olai er på full fart inn i navnevarmen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...