Gå til innhold

forhold til sin gravide kropp...


E1977

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg lurer på hvordan deres forhold til kroppen deres er nå når dere er gravide, kroppen forandrer seg og det begynner å vise?

 

Jeg synes det er helt pyton å få mage og prøver å skjule det mest mulig med klær. Blir skikkelig lei og opprørt av å se meg selv i speilet med voksende mage og alt...

 

og så er det mammaklær da.... Foreløpig kommer jeg i mine vanlige bukser, men har vært ute å anskaffet ett par slik at jeg ikke plutselig skal stå uten noe som passer... Det var ikke noen moro opplevelse. Jeg måtte innom flere butikker for å finne noe som var akseptablet å bruke. Jeg var på gråten mer enn en gang over utseende på klærne, helt til jeg kom på den kule mage, da fant jeg endelig noe som så bra ut....

 

Hvordan har dere andre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei:)

jeg må si at til nå er jeg veldig stolt av den voksende magen min, og viser den gjerne frem. har funnet noen fine gravide bukser, da jeg ikke får igjen noen av mine "gamle", og så lenge det bare er magen som vokser liker jeg det. hvis jeg begynner å legge masse på meg, så blir det vel noe annet..:)

skjønner godt at ikke alle liker det, men synes gravide ser flotte ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes gravidkropper er flotte!

Min egen kropp er helt allright. Synes det er herlig å slippe å holde magen inne og stresse med passform. Magen stikker fram og noen tenker "gravid" mens andre sikkert tenker "på tide med slankekur". He he. Er halvveis om få dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er ikke det at jeg ikke synes at gravide er flotte eller så, men det er liksom noe annet når det er meg:) Jeg liker ikke at min kropp forandrer seg, selv om det bare er magen og det er en god grunn til det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med Silla, gravidekropper er herlige, og det er skjønt å slappe helt av i magen og la det bule.

Dette er mitt første svangerskap, og jeg nyter den voksende magen!

 

Men kanskje vi opplever det forskjellig av ulike grunner? Jeg har lengtet etter å få en mulighet til å bli gravid, og har gledet meg til å oppleve svangerskapet.

 

Tror det vil være lettere å gå gjennom de neste månedene hvis man slår seg til ro med at kroppen VIL nødvendigvis forandre seg mye, og alt - i livet - vil gå over i et nytt kapittel. Det viktigste er å gjøre ting som gjør deg glad - fortsett å holde deg i form selv om magen vokser. Spis ting som gjør deg glad, men samtidig bevisst på inntaket. Kjenn hvor heldig vi er som får oppleve å bli gravide i et trygt land.

 

Se om du kan omfavne forandringene, og bli glad i de nye formene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil helst ikke se meg selv i speilet når jeg går gravid. Ihvertfall ikke kroppen..

 

Går som regel med arbeidsklær i stoore størrelser hele tida, også når jeg ikke er på jobb. Men har måttet bruke gravidjeans en stund, og passer på at både genser og t-skjorte går langt ned over magen.

 

Jeg syns jeg ser dritsliten ut, og har gjort det i mange uker allerede.

Føler meg ikke piggere selv om kvalmen er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ser at de fleste synes det er stas å være gravid. jeg har aldri hatt lyst å være gravid, det er bare noe en må gjennom dersom en skal ha en familie i framtiden.... Det kan nok ha en sammenheng med at jeg ikke liker kroppen min nå, selv om jeg fortsatt trener osv...

 

Men det er jo noen som ikke synes det er så kult å måtte gå gjennom også.... sånn er det vel bare... Vi er forskjellige....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er stas med gravidmage selv om det er veldig uvant. Men sliter mer med det faktum at jeg går sånn opp i vekt. 4 kg på 18 uker føles så mye. Kjenner jo på kroppen at jeg har gått opp og det er ikke like stas. Men føler meg fotsatt i ganske grei form.

 

Men det at magen er som en liten balong, det er bare koselig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er ikke alene,dette er min nr 2,var mer komfortabel 1.gang med kroppens forandringer. men så ble det ekstra hud og strekkmerker av svangerskapet,så nå har jeg stor mage som ser mer feit ut enn gravid synes jeg selv. prøver å dekke meg mest til nå, ser frem til den blir ordentlig stor slik at man virkelig ser man er gravid,men blir vel ikke komfortabel uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typen min holdt litt overraskende et lite foredrag for meg rundt uke 9. Han sa at jeg garantert kom til å føle meg både tykk og ful framover i graviditeten, men at jeg antageligvis ville se ganske så flott ut til tross for de følelsene jeg kom til å ha. I allefall i hans øyne. Og at jeg måtte prøve å instille meg på at det å forandre seg ganske drastisk var en naturlig del av det å være gravid. Og graviditet jo er en fantastisk ting! Syntes det var så bra sagt, og tror det har hjulpet meg ganske mye i forhold til kroppsbildet underveis. Man føler liksom man mister litt kontrollen over hva som skjer med seg selv, og det kan være ganske merkelig. Kjenner igjen det HI skriver om at graviditet ser så flott ut på andre, men det blir noe annet når det faktisk skjer med en selv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres pent ut:)

min mann sier også at jeg ser flott ut, men det er noe annet å føle seg slik....

Kanskje det kommer seg etter hvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi har mange forskjellige følser rundt det å være gravid og legge på seg. Jeg selv er nå 17+4 og dette er 3 svangerskap (10 -12 år siden sist). Men mistet to før dette svangerskapet. Har vært syk hele tiden og får ikke vært i aktivitaet, som jeg vanligvis ville vært om jeg ikke var gravid.

Synes det er både og følelser når det gjelder mage og det som følger med. Jeg liker min voksende mage, men synes det er meget uvant med store pupper som jeg ellers ikke har. Vet ikke om det har en sammenheng med at jeg har gått på hormon sprøyter de 10 første ukene av dette svangerskapet! Men uansett velig uvant.

 

Men min kjære og venner av meg synes jeg er liten og flott gravid!

Det er hyggelig å høre, selv om jeg kanskje ikke er helt enig i det de sier ;0)

Men jeg prøver å tenke positivt, og når de 9 mnd er ferdige kan man begynne aktivt å trene igjen. Pupper og evt andre kiloer som følger med svangerskapet vil jo miskes etter hvert etter fødsel!

 

Ha en fortsatt fin søndag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg elsker å være gravid. strutter med magen og viser den frem til alle med stramme gensere:)synes det er så flott at jeg vil benytte meg av anledningen til å vise min graviditet til det fulle:) håper dere blir mer komfortable etterhvert da, er jo veldig individuelt hvordan man føler det:)jeg er veldig stolt av magen ihvertfall;:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det bare vært magen dier jeg bare.... Kroppen har blitt et lagringsfelt for fett. ÆSJ. Og 4 fine gildepølser har lagt seg elegant under haken min. Jada, så fiiiin så. (= Venter bare på litt mer mage så, folk tørr og spør om jeg er gravid , i stede for å tru at jeg har gitt opp. (=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja at magen vokser synes jeg bare er kjempe fint, det er jeg stolt av. Men det er som du sier, det er alt tilleggs "greierne" jeg ikke liker. Men den bekjymringen prøver jeg å skyve frem å ta meg av etter det lille nurket er kommet til verden....Alt i alt kommer det jo absolutt å være verd ekstra kilo, henge pupper og strekkmerker.....sant?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anihek, joooda, du har vel rett. Jeg har liksom sett for meg selv gravid i mange år, og dette var SLETT ikke slik jeg så det for meg! (= Misforstå meg riktig, jeg ELSKER å være gravid, men gjerne i en burka, eller no sånn. (= Ja, vi får kaste oss over det når underet popper ut. (=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også alltid gledet meg til å bli gravid og få baby.. Men trives ikke i den voksende kroppen. Jeg hadde fett rundt magen og midjen og noen fine håndtak på sidene, som nå er blitt mye større.. Har ikke lyst å vise frem kroppen som blir større og større. Ei gravid venninne av meg fortalte at hun hadde lagt på seg 15 kg, men at det er bare vann, blod og magen og at det liksom ikke er fett. Men virker som det er motsatt hos meg, blæh!

Når får jeg kulemagen, spør jeg bare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var god og rund fra før, men har så langt gått ned 11 kg under disse 19 ukene. Magen synes ganske bra nå, er ikke så høy så da kommer den jo tidlig. Er første graviditet og det første trimester var jeg kvalm 24 timer i døgnet, nå er det borte og jeg spiser masse synes jeg selv men små porsjoner er alt jeg klarer, og går fortsatt ned i vekt... Regner med det kommer tilbake etterhvert:-) blir nok kjekkere når det er mer klart at man er grabid og ikke bare har kulemage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...