Gå til innhold

Dere som har opplevd at vannet har gått....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan opplevde dere det?

Hadde nemelug en opplevelse selv her nå.

Var på toalettet og tisset. Og gikk så inn på stua og det var det som om det sa splash...

Både truse, truseinnlegg, og det sildret nedover beina.

Gikk så på badet igjen, skiftet og tørket meg. Tok på nytt truseinnlegg.

Ringte føden og de ville ha meg inn til sjekk. Og jeg trengte ikke å ta med det truseinnlegget jeg hadde på ved splashet:)

Men det har ikke lækt mere etter det splashet, så jordmor klarte ikke å kontatere annet enn at babyen hadde det bra.

Det luktet ikke urin av væsken som kom.

Og har murringer og sterke kynnere nå.

Andre som har opplevd å ha vannavgang ( splash) og ikke mere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp..de to siste fødslene mine startet med vannavgang..og riene starta to døgn etter...

Gjest Mylian med twins
Skrevet

Det sa splæsj utover hele gulvet og så gikk det konstant i 13 timer. Du MERKEr det om det er vannet som går...

Skrevet

Virker jo som det er noe på gang, men du må kanskje være litt tålmodig :)

Hos meg bare lekket det i timevis før fødselen startet.

Skrevet

Er tolmodig:) håper det skjer noe på mandag. Så ikke noe stress. Jordmor trodde muligens babyens hode fungerer som en topp nå. At det er det som er grunnen til at det ikke pilppler vidre.

Eller så kunne det være ett hinnebrist.

Blir gøy å se!!! :)

Skrevet

Vannet gikk hos meg begge gangene jeg skulle føde. Ander gang jeg skulle føde gikk vannet med et splasj. Satt på huk på badet og skulle kle på eldstemann.

Det kom ikke mer fostervann før mange mange timer senere. Jordmor sa at fosterhinna hadde sprekke høyt oppe, og derfor måtte det produseres mer fostervann før det "rant over" igjen.

Lykke til ;-)

Skrevet

Var ganske så overbevisst om at det var vannet som gikk, har bedre kontroll på urinblæren enn som så:) og dessuten får man ikke splash følelsen om jeg skulle ha lækt urin. Da kjenner man jo at man tisser på seg og kniper igjen.

det sa rett og slett splash... Jordmor var også overbevisst om at det var vannet på tlf. Men ble litt forundret over at jeg ikke lakk vidre...

Men vi får vente å se:)

Hi

Skrevet

Hos meg gikk vannet i uke 35, etter jeg hadde vært på toalettet kl 5 om morgenen. Var på vei inn på soverommet igjen da det sildra nedover beina. Kom ikke noe splæsj, så jeg lurte først på om jeg hadde tisset på meg. Men da jeg rørte meg kom det jo igjen.

Hodet var festa, så det kom bare litt og litt i de neste timene. Jeg ringte føden og de ville ha meg inn, og så ble jeg satt igang kl 16 samme dag.

Skrevet

Nei, det trenger ikke være splæsj og fosse masse vann ut heller. Det kommer an på hvor det går hull hen. Går det hull nede, er det splæsj, er det hull lenger oppe kan det bare sildre litt :) Men TRENGER med andre ord ikke merke så mye av greiene :)

Skrevet

Min fødsel startet også med vannavgang og uten rier. Var ingen tvil heller, det kom ganske mye vann ut på en gang. Hadde en rask sjekk på føden og var så hjemme til riene startet et døgn etter.

Skrevet

Hun nevnte at det kunne være tilfelle her også.

Og siden hinna er i to lag så kunne de skli over hverandre å tette igjen. Det var det hun kalte hinne brist.

Ikke helt likt deg, men blir gøy å se. Føles som magen konstant er hard.

:) hi

Skrevet

her splashet det ikke... Men kjentes ut som at jeg tisset på meg nesten... Rant kontinuerlig, måtte bruke bind, skiftet hvert kvarter.

Om vannet har gått så stopper det vel sjelden, det produseres jo nytt hele tida. De ser jo det på føden ved å ta ph-test.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...