Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #1 Skrevet 13. mars 2010 Vi bruker vogn frem og tilbake i bhg, og sønnen vår bruker den til å sove i der. Da samboer skulle hente i bhg en dag, så lå hang kalesjen på vogna og slang ned på bakken. Da hadde hele greia blitt brekt av på den ene sida. Han spurte de ansatte som var der hvordan det skjedde, men ingen visste noe.. Ene delen er som sagt brekt rett av, umulig å reparere. Hvordan skal vi ta det her? Er det vårt ansvar?
M-Linn Skrevet 13. mars 2010 #3 Skrevet 13. mars 2010 vet iallefall at barnehager har forsikring, hva den dekker vet jeg ikke. men hadde sannelig spurt.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #4 Skrevet 14. mars 2010 Det er jo ikke sikkert det er en voksen som har gjort det, kan like gjerne vært et barn. De ansatte kan ikke passe vognene hvert minutt heller. OM det skulle vært en voksen burde de innrømmet og beklaget. Er skaden for ille kan du spørre styrer om erstatning, men er nok ditt/deres ansvar ja. Måtte reparere vogna til guttungen her for en stund tilbake, en som hadde vært for hard på bremsen, ble ødelagt. Vi kjøpte ny del, ikke mange kronene. Ped.leder sa at de kunne erstatte, vi sa at det trengte de ikke, men at de ikke bør være så brutale mot bremsen neste gang (teutonia vogn). Uhell skjer!
Mor&barn Skrevet 14. mars 2010 #5 Skrevet 14. mars 2010 Vi byttet kalesje fester på vognen vår. Kostet 250 nkr tror jeg
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #6 Skrevet 14. mars 2010 Ting blir ødelagt. Ingen av de ansatte som har stått og gjort det med vilje. Get over it!!! Prøv å få det dekket på innboforsikring hvis du ikke tåler at en forbruksvare blir ødelagt.. Du kunne gjort som oss, vi kjøpte en brukt vogn til å stå i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #7 Skrevet 14. mars 2010 Skriv en mail til styrer og hør. De fleste bhg. vil nok erstatte, for det er jo tross alt en serviceanstalt som skal tilfredstille foreldre og barn på en best mulig måte og de fleste ønsker jo å ha en best mulig kemi med foreldrene. *Ped.leder-Oslo*
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #8 Skrevet 14. mars 2010 He-he... "serviceanstalt som skal tilfredstille foreldre og barn"..... Verste jeg har hørt! Hvilken type vogn er det snakk om? Alder, merke? Hvis der feks er ei ny simo som er blitt ødelagt, må det ha blitt brukt mye makt! Er det feks ei teutonia eller carena, så går jo disse vognene i stykker ved normal bruk. Kalesjene ramler jo av for et godt ord!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #9 Skrevet 14. mars 2010 hva er det som er så morsomt med at barnehager er serviceanstalter??hva trodde du de var?oppbevaring av unger? vi barnehageansatte jobber i et omsorgs/serviceyrke!klart hun kan spørre om de erstatter ødelagte vogner. det var jo i bhg den ble ødelagt enten på den ene eller andre måten. hilsen en annen en hun du lo av.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #10 Skrevet 14. mars 2010 He-he-he... Ler fortsatt:) Flaks for meg da som er avd.leder i en pedagogisk institusjon, som har ansvar for det pedagogiske opplegget på avdelingen. Hadde vært helt forferdelig å jobbet i et serviceanstalt (noe jeg forøvrig gjorde da jeg studerte, og jobba som servitør), hvor hovedoppgaven er å tilfredstille foreldre og barn....
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #11 Skrevet 14. mars 2010 Det står vel i vedtektene til bhg.? Som jeg regner med du har lest? For øvrig vil jeg nok tro det er deres ansvar!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #12 Skrevet 14. mars 2010 så du vil ikke at foreldre og barn skal være fornøyd med de tjenestene dere tilbyr dem??(kaller ellers å yte service) hvorfor jobber du i bhg da??
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #13 Skrevet 14. mars 2010 kaller skulle være kalles jeg fikk beskjed allerede på intervjuet til jobben i bgh at dette er et serviceyrke hvor en i tillegg til omsorgen for barna skal yte service til foreldrene. tror det er et eller annet du ikke har fått med dg jeg? en ped. instirusjon sier du...bare det? ikke omsorg eller service? du passer nok bedre som lærer på en ung.skole viss det er ditt syn.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #14 Skrevet 14. mars 2010 Det er en grunn til at foreldrene ofte blir omtalt som "brukere" i bhg. De betaler godt for en service som vi skal yte!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #17 Skrevet 14. mars 2010 Jeg er også ped.leder i en bhg, og jeg arbeider ved en pedagogisk instutisjon, og jeg skal yte service til barnefamiliene som benytter seg av tilbudet vårt. I Oslo hvor den lattermilde ped.lederen arbeider er nok bhg-dekningen så dårlig at foreldre er overlykkelige over at de får plass, og forventer ikke så mye mer eller tør ikke forvente mer. I kommuner hvor dekningen er høyere enn etterspørselen må barnehagene "selge" seg til foreldrene for at de skal velge nettopp oss. Vi må også holde et godt tilbud og være serviceinnstilte for at flere familier skal velge oss. Det er slik det bør være og vi utvikler oss og samarbrider godt med barnas hjem pga dette. Vi er definitivt i servicebransjen, vi selger ikke kaffe og kaker, men service er mye mer enn det...
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #18 Skrevet 14. mars 2010 Siden det var jeg som startet debatten om ped.leder er et serviceyrke eller ikke, føler jeg at jeg bør legge til at jeg jobber i bydel GamleOslo, som kanskje er den bydelen med værst dekning i hele Norge og kan plukke og vrake i søkere! At jeg yter en service som tilfredstiller foreldrene og barna er min yrkesstolthet! Du som synes at dette er latterlig; kanskje du vil si hvilken barnehage du jobber i, så jeg er sikker på at jeg ikke får plass til barnet mitt i den barnehagen!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå