Gå til innhold

ang boligkjøp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvordan det er å få lån alene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det mange faktorer som spiller inn.

Feks din inntekt, hvor mye egenkapital har du, regn inn alle tillskudd du får som alene forsørger osv.

Min situasjon:

Min samboer flyttet ut , jeg sitter igjen med huset og har betalt ham ut. Heldigvis har jeg snille familie som kunne hjelpe meg økonomisk for å beholde huset. Hadde næmelig forliten lønn til å ta opp lån selv.

Skrevet

En tommelfingeregel er ofte maks 3 x inntekt.

Så hvis du tjener 300 000,- brutto, max 900 000,- i lån.

De legger også vekt på type jobb (f.eks hvor sikker jobben er), egenkapital.

Det er selvsagt mulig å låne mer dersom noen kan kausjonere for deg.

Noen kommuner gir startlån.

Skrevet

Jeg ser jeg egentlig spurte litt teit... Går litt raskt i svingene til tider..

Vi eier i dag et hus som leies ut. Det er like mye i lån som huset er verdt. Vi refinansierte før salg og fikk ikke solgt da. Skal allikevel den andre parten da ha kr?? Er det ikke nok om lånet overdras på meg?

Er ikke sikker på om jeg hadde fått så mye lån i banken dersom jeg hadde søkt alene. Men hvordan stiller banken seg når jeg alt eier huset?? Er så mye jeg lurer på.. Er ikke alenemor, men ser ut til at det er den veien det går og jeg prøver å finne ut av ting og tang i denne jungelen.. ikke lett.

Skrevet

Om du skal oveta lånet er det samme kriterier som nytt lån. Da dår ikke mer enn banken mener du kan betale på selv. Så er det mer må dere selge.

Skrevet

du har nok gode kriterier for å søke hos husbanken,startlån i kommunen og evt bostøtte,men da kan du ikke ha noe serlig inntekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...