Gå til innhold

Fikk svar fra laboratoriet- ikke gravid???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

i morgen begynner 12. uke. Akkurat nå fant jeg prøvesvar av S-hCG i postkassen. Der står: 42000, >5, ikke gravid. Verdien må jo være veldig høyt i denne uken. Men er ikke 42000 høyt nok? Har de glemt komma? Noen som vet om dette er riktig? (Er litt hysteriskt, da jeg har hatt 3 SA før, siste jeg hadde i 11. uke) Jeg har ikke hatt blødninger eller vondt og føler meg gravid. Nå må jeg igjen vente hele helgen.... Noen som har råd til meg? Hilsen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå skal ikke jeg si noe hverken fra eller til, men prøv iallefall å stress litt ned... :)) (jada, lett å si..)

Her er en tabell over normale hcg-verdier, og du ligger innenfor normalen (alle kvinner er forskjellige)

LMP=last menstrual period (siste mens)

For meg ser d ut som om din verdi er 42.000, og hadde den vært under (<) 5 hadde du ikke vært gravid. Så jeg tolker dette til å være bra ;)

(men vet ikke om jeg har rett!!)

3 weeks LMP: 5 - 50 mIU/ml

4 weeks LMP: 5 - 426 mIU/ml

5 weeks LMP: 18 - 7,340 mIU/ml

6 weeks LMP: 1,080 - 56,500 mIU/ml

7 - 8 weeks LMP: 7, 650 - 229,000 mIU/ml

9 - 12 weeks LMP: 25,700 - 288,000 mIU/ml

13 - 16 weeks LMP: 13,300 - 254,000 mIU/ml

17 - 24 weeks LMP: 4,060 - 165,400 mIU/ml

25 - 40 weeks LMP: 3,640 - 117,000 mIU/ml

Non-pregnant females: <5.0 mIU/ml

Lykke til !!

Skrevet

takk, det er ikke morsomt å få sonne brev i postkasse uten forklaring. Men det høres jo riktig ut som du sier. Jeg var bare veldig usikker om de mener < 5 eller < 50000??? Kan slappe litt av nå, tusen hjertelig takk!

Skrevet

Dette blir bare spekulasjoner, men kan det være at det står "< 5 ikke gravid" ved siden av din hcg-verdi fordi at dette er referansetall? Jeg har fårr svar på diverse blodprøver før, og da har det stått slike referansetall ved siden av. Det er i hvertfall det første jeg tenkte da jeg leste innlegget ditt.

Om du skulle ha mistet så ville vel hcg-nivået stort sett blir halvert annen hver dag, og dermed ville det ha tatt et par dager før all hcg var borte.

Dessuten vil jeg tro at det ville ha stått en konklusjon i brevet om at du hadde mistet om så var tilfelle, så jeg tror du kan slappe av til du har hørt noe annet.

Jeg håper alt er bra med spiren din! Selv har jeg også mistet tre ganger, så jeg engster meg også for at det skal gå galt.

Klem,

Skrevet

Hvis du har en verdi på 42 000 er du mest sannsynlig gravid, selvom hcg ikke sier noe særlig om sv.skapet så sent (det er hovedsakelig de første par ukene at hcg-nivå prøver er nyttige).

Men jeg tolker uansett svaret ditt positivt, dvs 42 000 er større enn 5 (5 er referanseverdien, og tall under fem regnes som "ikke gravid"), derfor står det ikke gravid etter 5-tallet. U see?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...