Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #1 Skrevet 13. mars 2010 min datter er i ett fast forhold med en gutt på samme alder. Hun har kommet til meg og ber om p-piller(ja det er bra). Men jeg vil ikke at de skal ha sex.. Hva kan jeg gjøre?
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #3 Skrevet 13. mars 2010 Du kan ikke gjøre noe for å stoppe de. Og jeg tror at om du prøver, så er det enda mer sannsynlig for at det skjer, bare for å trosse dere.. De vil så gjerne være "voksen" i den alderen der. Jeg ville heller vært letta over at hun bruker prevensjon, for sex vil de ha uansett, hvis de føler seg klare for det. Det er desverre kjempe vanlig å debutere i den alderen.
tante grusom master of law Skrevet 13. mars 2010 #4 Skrevet 13. mars 2010 Nei, du kan nok ikke gjøre noe med det. De kommer til å ha sex åkke som. Bare skaff dem kondomer og p-piller.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #5 Skrevet 13. mars 2010 Det er nok lite du kan gjøre som mor. Selv om du kan kontrollere hva som skjer under ditt tak, så har de nok andre muligheter. Vil de ha sex, så kommer de til å ha sex. Heldigvis er din datter såpass ærlig og fornuftig at hun benytter seg av prevensjon. Jeg kan tilføye at jeg selv debuterte når jeg var 15 år, med min kjæreste. Har venninner som debuterte flere år før det.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #6 Skrevet 13. mars 2010 Den var vanskelig... P-piller er bra, men beskytter jo bare mot graviditet - ikke noe annet grums. Si ja til p-piller, men ha en prat om at du ønsker hun skal vente, seksuell lavalder, kondom i tillegg, osv? De får jo til å ha sex uten din velsignelse, og om så er, så slipper du jo å bekymre deg for uønsket graviditet hvis du sier ja til p -piller. Hm, det ble visst ikke så veldig gode råd... Lykke til iallefall!
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #7 Skrevet 13. mars 2010 Så bra at dere har et så åpent forhold at hu tørr å snakke med deg at hu vil begynne med ppiller da. Men du klarer nok ikke å nekte hu å ha sex fordi.
Gjest Skrevet 13. mars 2010 #8 Skrevet 13. mars 2010 P-piller beskytter kun mot graviditet, og det er jo ingen garanti for at det er godt nok. Så lenge kjæresten hennes er like gammel så er han mest sannsynlig ikke smittebærer, men likevel, si ihvertfall at du ønsker at de skal bruke kondom. Gjør de ikke det, så har ihvertfall du gjort det du kan. Vær med henne til legen og få p-piller til henne, for sex kommer de nok til å ha enten du vil eller ikke. Så har du ihvertfall bidratt til at hun slipper å bli mor i en alder av 16 når hun egentlig burde tenkt på studier, ungdomstid, og venner :-) Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå