tante grusom master of law Skrevet 13. mars 2010 #1 Skrevet 13. mars 2010 Har dere opplevd å bli mye bedre for å så bli dårligere igjen? Jeg fikk virus på balansenerven for noen uker siden. Var ganske så dårlig de første par ukene, men etter det har jeg merket en rask bedring. Har nesten vært symptomfri den siste uken. Plutslig idag så sitter jeg her igjen. Svimmel og uggen. Hele verden snurrer rundt. Er det normalt å få slike tilbakefall?
cherry coke Skrevet 13. mars 2010 #2 Skrevet 13. mars 2010 Jeg har ikke hatt det så jeg kan ikke hjelpe deg. Men lurer på hvordan du er dårlig? Og hvordan ble diagnosen stilt?
tante grusom master of law Skrevet 13. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 13. mars 2010 Jeg var meget svimmel og kvalm. Hele verden snurret rundt meg uansett om jeg satt sto eller lå. Kunne ikke stå og lukke øynene samtidig for da falt jeg. Har fått tilbake litt av det samme. var innlagt på neurologiskavdeling på ullevål, det var der de stilte diagnosen. De foretok falltester og observerte øynenes bevegelser.
Koseklompen Skrevet 13. mars 2010 #4 Skrevet 13. mars 2010 Jeg fikk for 2,5 år siden. Skikkelig jævli var det.. Gikk flere uker/mnd før jeg var passelig "normal" igjen. Så var jeg fin i 1 år sånn ca og nå har jeg i 1 år (det året som har gått) hatt til og fra anfall. Bare en gang så det grenser til det håpløst ubehagelige (men det var i en ekstremt stressende periode, var dagen etter mannen min ble hentet av sykebil hjemme pga sykdom)..Så det siste året har det som sagt gått mye til og fra, merker at det forverres i perioder jeg er stresset eller urolig og at jeg er tilnærmet fin de dagene jeg ikke har så mye bekymringer.. Er mange som får det kun 1 gang, mens det igjen er mange som sliter med det i ettertid (krystallsyken)
tante grusom master of law Skrevet 13. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 13. mars 2010 Ok. Jeg som trodde jeg var kvitt dritten. Skikkelig ubehagelig er det, selv om det ikke er så ille som de første ukene. Håper virkelig at det gir seg. Skal google krystallsyken og lese litt om det. Men det finnes vel ingen behandling mot den heller? Så det er vel ingen vits i å kontakte lege?
Koseklompen Skrevet 13. mars 2010 #6 Skrevet 13. mars 2010 Er div teknikker en kan ta for å få krystallen på plass i øret så svimmelheten går over. Men en bestemt behandling tror jeg det ikke er..har lett side opp og side ned etter det da det er skikkelig hemmende i hverdagen når det står på. Men nå er det jo ikke lenge siden du hadde første anfall..kanskje det bare er et "etterskjelv" før ting faller på plass.. Er jo de som har vært plaget av dette som har blitt helt fin igjen og..
tante grusom master of law Skrevet 13. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 13. mars 2010 Jeg får nok se det an litt. Ja, det er meget hemmende! Synes den der krystallsyken høres merkelig ut, hehe.
Koseklompen Skrevet 13. mars 2010 #8 Skrevet 13. mars 2010 Ja..heter visst ikke virus på balansenerven lengre, men krystallsyken... kjipt at det er lite en kan få gjort..iallefall som en vet..gaaaah....blir gal til tider..kjipt å hele tia trekke til venstre når en går..
Linnea&Meg+LilleSpire Skrevet 13. mars 2010 #9 Skrevet 13. mars 2010 jeg ha vært plaget med dette i ca 3 år nå.. og det kommer og går sånn som det vill... =/
tante grusom master of law Skrevet 13. mars 2010 Forfatter #10 Skrevet 13. mars 2010 fy fader altså! At det skal være så langvarig dette. Skikkelig dritt å få!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå