Gå til innhold

Hvor lenge venter man etter at slimproppen har gått?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at dette spørsmålet har blitt stilt en million ganger før, men det er ikke så lett å følge med på hva som blir sagt når det ikke angår en selv. Men nå har altså min slimpropp gått. De mindre delikate detaljene er at dette var et par blanke geleklumper, ganske faste i konsistens, kanskje på størrelse med et par druer? Jeg er 38+3 i dag. På nettet leser jeg at det er vanlig at fødselen starter innen 1-7 døgn etter at slimproppen har gått. Har dere her inne noen andre erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slimproppen kan gå dager/uker før fødselen. Jeg merket aldri noe til at slimproppen min gikk forrige svangerskap. Ei venninne av meg fødte nettopp, da gikk slimproppen på søndagen og hun fødte på torsdagen. Håpe for din del at det er noe på gang:):) Lykke til:)

Skrevet

Takk! Det blir jo litt å søke etter bekreftelser man ikke kan få... Hehe.. Fødselen starter når den starter, men ja, det hadde vært DEILIG om noe var på gang!

Skrevet

Med første startet fødselen samme dag som slimproppen gikk, med nr 2 gikk det 3 dager, med nr 3 gikk den 4 uker før. Så det har variert stort med mine:)

Skrevet

slimproppen min gikk for 3.5 uke siden og sitter her fremdeles jeg like gravid,hehe

Skrevet

Ok... Da er det ikke vits i å håpe på noe som helst egentlig.. Den ventetiden, den ventetiden.. Hehe..

Skrevet

Slimproppen min gikk for nesten 3 uker siden, og fremdeles ingen tegn på fødsel her i gården. Er fremdeles 3 uker til termin.

Skrevet

Å, jeg blir faktisk litt misunnelig jeg, nå! Får en følelse av at du ikke trenger å vente så veldig mye lenger, siden du allerede er 38+3 og baby egentlig kan komme når som helst. Min slimpropp med forrige gikk etter at riene hadde startet, så jeg hadde garantert fått opp forhåpningene! (Selv om jeg burde vite bedre - man leter jo etter hvilke som helst tegn, da...)

Skrevet

Ja, huff.. Det er jo ikke til å unngå at man får litt forhåpninger. Men samtidig er det jo flere her inne som har gått flere uker etter at slimproppen har løsna.. Så hvis jeg tolker det som et tegn kommer jeg jo bare til å bli ennå mer utålmodig enn jeg alle rede er, og det vet jeg ikke om jeg tåler! Hehe.. Får vel bare trekke forventningene tilbake og innstille meg på å vente litt til. Det er sikkert best for psyken. Blææ! :D

Skrevet

Du har jo virkelig fått noen tegn på fødsel de siste ukene, håper for deg at det ikke drøyer så lenge nå. Jeg har slått meg til ro med at slimproppen er noe jeg ikke kommer til å få se, er jo ikke alle som merker at den går. Og nå har jeg prøvd å kjøre tankene mot at jeg skal gå gravid i enda mange uker -kanskje mest for ikke å hisse opp kroppen med stress og anspentheten det medfører...

Hold oss oppdatert om det skjer noe mer actionfylt :)

Skrevet

Hei du :) Ja, men det er ikke nødvendigvis så bra med alle disse tegnene, for man blir jo helt tullete av å gå rundt og tro at noe er på gang hele tiden! Jeg prøver å tenke at jeg ihvertfall må gå til termin jeg også, men så håper jeg jo litt allikevel... Ikke lett! :) Jeg melder med en gang det skjer noe skikkelig action, og det må du også gjøre!

Skrevet

Min slimpropp gikk på onsdag. Har termin 6 april.

Magen har begynt og senke seg nå og tror ikke jeg kommer til å gå til termin.

Pga. oppgaver som må gjøres i hverdagen, bruker jeg magen litt.

Jeg lurer på om vi kan bade nå når slimproppen har gått?

Eller er det fritt frem for bakterier nå?

Skrevet

Jeg leste litt på nettet, og der var det en jordmor som skrev at man skal holde seg unna offentlige bad, men at det går fint å bade i eget badekar.

Skrevet

slimpropp her gikk ikke før jeg var på sykehus sist... midt i rier og styr! :) tenker eg reagerer når den ryker.... mammaen min har hatt d likt, alle fødsler, (slimpropp går rett for fødsel) men er vel veldi individuelt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...