Gå til innhold

Fustrert! Ang. slanking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte et nytt og bedre liv i august i fjor - hadde sakte men sikkert gått opp i vekt etter fire fødsler og litt for slepphendt omgang med usunn mat...Jeg begynte å trimme regelmessig (går tur hver dag, ca. 45 min - en time) og trener litt på helsestudio (styrke og kondisjon). Blir ikke så mye tid til helsestudio, dessverre, da ungene mine er mye opptatt med fritidsaktiviteter på ettermiddagen og jeg har en baby på 9 måneder, samt at jeg nå har begynt på jobb igjen, men jeg går nå så ofte jeg kan, kanskje i snitt en gang i uka.

I tillegg er jeg forsiktig med kostholdet, følger ingen diett, men spiser bare snop en gang i uka, og ellers sunt og variert.

Med dette opplegget har jeg gått ned 10 kg. siden august, og er i grunnen godt fornøyd med det - tenker at det er lurt å gå sakte ned, da holder forhåpentligvis kiloene seg borte.

Men: Nå har jeg faktisk gått opp to kg. igjen, og jeg lurer på hva jeg skal gjøre nå for å gi forbrenningen en liten boost. Målet mitt er å gå ned enda 5 kg, så hvis noen har gode råd å komme med er jeg kjempetakknemlig! Har vurdert ulike kurer, men tror egentlig ikke at det fungerer på sikt, så jeg ser helst for meg et noenlunde normalt kosthold, men jeg vet ikke hva som er smart å gjøre for å få vektnåla til å gå nedover igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En skikkelig lang og utmattende langrenstur eller to vil antagelig gjøre susen. Det får ihvertfall forbrenningen min til å "ta av" virker det som.

Skrevet

Spis mindre til hvert måltid. Minimalt med pasta/poteter/ris til middag. Spis to skiver istedetfor 3 (eller en istedetfor 2) Bare spis lite og ofte. Ikke spis sjokolade. Prøv å få til minst halvtime trening 3 ganger i uken.

Skrevet

Ja langrennstur er veldig bra. Jeg slanker meg og, og vekten stod stille i to uker. Tok meg en skitur på 15 km, og vips så gikk jeg ned en kg:) Du bør nok trene mer kondisjon, jogge, gå på ski, noe så du virkelig får opp pulsen. Gå tur er bra, men det forbrenner ikke mye kalorier, da må du gå veldig langt i så fall. 45 min gjør ikke susen, dessverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...