Gå til innhold

Jobb og "syke barn dager"


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om noen vet hvor mange "syke barn dager" man har rett på i året?

Leste at det var 10 dager,men i disse sykdomsdager er jo det rimelig lite synes jeg.... Hva gjør man når de er evt er brukt opp?

Og gjelder 10 dager uansett hvor mange barn man har, eller pr barn????

Noen som vet???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

10 dager på deg å 10 dager på mannen din intill 2 barn,har dere 3 barnet er det vel 15 dager hver.Er du alene er det 20 dager.. ikke mye i disse dager nei..takk og lov for besteforeldre som er hjemme avogtil:)

Har tatt ut fri uten lønn og..teit system!! Burde fått mer hvis vi kunne bekrefte med legeerklæring hvertfall...

Skrevet

Om barnet er sykt flere enn 10/20 dager kan man dra til legen og få sykemelding.

Skrevet

Det stemmer ikke.. Man kan ikke få sykemelding og sykepenger for noe annet enn egen sykdom - og når barnet er sykt er jo ikke DU syk... Man må ta ut avspasering, feriedager eller ulønnet permisjon i dager utover de 10/20 dagene - om barnet er kronisk sykt kan man søke om å få flere hos nav...

Skrevet

På jobb har mannen min og jeg fått beskjed om at vi må gå til legen for å få sykemelding om dagene er brukt opp og barnet er sykt.

Skrevet

Jobben kan gjerne mene det, men legen og nav (som jo utbetaler sykepenger) er nok ikke av samme oppfatning.. Sykepenger får man KUN for egen sykdom, ikke for barns eller andres sykdom.. Jobben din tar altså feil når de sier dette er alternativet...

Skrevet

Broren min ble sykmeldt i to av tre ferieuker pga sykt barn, og fikk ny ferie. Var dette også en feil da eller?

Skrevet

Ja det var nok feil. Lege har ikkje lov å sjukmelde pga syke barn.

Skrevet

Det fikk jeg og beskjed om... Store gutten min ble akutt innlagt på sykehus alvorlig syk, og jeg fikk ikke sykemelding. Jeg fikk en bekreftelse fra sykehuset om at han var alvorlig syk og at han i tillegg har en kronisk sykdom som jeg måtte følge opp da han var innlagt, og at det var umulig for meg å jobbe. De tok det som en Forlenget egenmld... sa sjefen da...

Skrevet

Det er riktig at legen ikke kan sykemelde deg pga syke barn, gjør legen det så er det egentlig feil. Han må jo skrive en diagnose på den syke så lurer jo litt på hva legen skrev da.

 

Kronisk syke kan få 10 d ager ekstra mener jeg det er

 

Jeg mener også at det er noe som heter omsorg eller pleiepenger om barnet er innlagt og alvorlig syk. Vet ikke om det stemmer.

 

Det er i alle fall sånn om barnet er alvorlig sykt og innlagt etter fødselen

Jeg vet om de som har brukt ferie og avspassering når syket barn dagene er brukt opp.

 

Vi har nok vært heldige for jeg tror jeg har vært hjemme med sønnen min 2 dager ca.

Hos oss har vi ikke noe som heter syktbarndager eller sykedager heller så det er ikke noe tema.

 

 

Har man mulighet for å jobbe hjemmerfra løser jo sikkert mye seg.

Skrevet

Two boys and a secret; hadde ikke dere krav på pleiepenger da?

 

Vi fikk fra dag 4 eller noe sant når vi ble innlagt for et år siden. Hadde pleiepenger hele sommeren.

Fungerer omtrent på samme måte som sykepenger, så det kan være at noen tenker på det når de snakker om å "gå til lege å sykmelde seg"? Men så enkelt er det _ikke_. Vanlige leger har ikke engang tilgang til skjemaet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...