Gå til innhold

Respektløst, hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og en kollega var på kurs i en annen by. På kvelden hadde jeg sett frem til å spise middag med henne og skravle litt, men ho hadde avtalt å møte sin søster. Jeg ble litt paff for jeg synes at når vi reiste sammen kunne hun prioritert meg og ikke sin søster. Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper virkerlig du tuller?!? Dere er kolegaer, som drar på kurs sammen, ikke venninner på jentetur!

Hva vet du om hvor ofte hun får settsøstra si? Og uansett; blod er tykkere enn vann.. Om dere så er venninner, så forstår jeg prioriteringen hennes godt.

Skrevet

Hvis den byen er litt langt unna og søsteren bor der syns jeg overhodet ikke det var rart å ha en avtale med søsteren.

Men hun kunne jo "advart" deg litt på forhånd, eller gått ut å spist alle tre dersom du kjenner kollegaen din godt.

Skrevet

Nei - fullt forståelig.

Skrevet

Tuller du?

Om søsteren min hadde bodd i en annen by og jeg hadde vært der uten og si i fra til henne ,hadde hun blitt dødsfornærmet .

Skrevet

Ok. Takk for svar. Det kan være at jeg la litt mye i det. Det er bare det at i vår bedrift er dette på en måte en uskreven regel at man reiser to sammen for at det skal kunne bli litt sosialt også på kveldene. Nå hadde hun bare jobbet der i litt over et halvt år da så kanskje hun ikke hadde helt slike normer inne...

Skrevet

Hehe, jeg synes du er den respektløse, så sant ikke det gikk utover arbeidet at hun besøkte søsteren sin.

Når jeg er ute og reiser med jobben min, så treffer jeg gjerne venner og kjente etter arbeidstid i den aktuelle byen. Kollegaen/e jeg har med, er jeg antakelig drittlei av etter en lang arbeidsdag og da trenger jeg input fra andre mennesker, mennesker som jeg velger å være med fordi jeg liker dem, ikke fordi jeg er nødt til å være med dem pga jobben.

Get over it, nyt alenetiden i stedet.

Skrevet

Den uskrevne regelen burde ikke gjelde når folk har venner og familie der kurset er. Helt hull i hodet å forvente det og enda mer hull i hodet å si at det er fordi hun ikke var kjent med normene. Synes det er veldig spesielt at du ikke klarer å sette deg inn i henne situasjon. Skjønner at det var kjedelig for deg å være alene, men man sier ikke til venner og familie at jeg kan ikke treffe deg når jeg er i byen fordi jeg er redd kollegaen min som er et voksent menneske skal kjede seg.

Skrevet

Hæh? Nå har jeg ingen søster, men hadde jeg hatt det, hadde jeg jaggu prioritert henne fremfor en kollega. Samme om det var en god venninne jeg ikke hadde sett på lang tid- jeg hadde virkelig prioritert å møte henne fremfor å henge med kolleger etter at det faglige var overstått.

Jeg synes du er sær.

Skrevet

Enig med 10:31 og Lilleva.

Respektløst og sært av HI. For ikke å snakke om en smule egoistisk og barnslig?

Skrevet

Da synes jeg din bedrifts regler er modne for forandring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...