Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har en gutt på 4,5 år som har begynt å sovne seint og våkne tidlig. De siste par årene har han sovet utrolig godt hele natten og da ca 10-12 timers netter. I det siste har han hatt store problemer med å sovne, vi legger ham kl 19.30. Kl kan bli 20:30-21:00 før han sovner. Han står opp mellom 06-07. Han våkner alltid av seg selv .

Han er en aktiv gutt. Går i barnehage og går på dans. Stort sett fornøyd og spiser godt.

I går prøvde vi å legge ham kl 20:00 men han sovnet ikke før 21:00 og nå i dag var han oppe kl 06 igen. Er 9 timers nattesøvn nok før en 4 åring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er straks 4 år. Han sov i går fra ca. 20.30 til 06. Han sover mye kortere om han legges sent. Pleier å legge han rundt 18.30 og da er han oppe mellom 06 og 07.30. Trenger tydeligvis ikke mer, men legges han sent står han opp tidlig og det merker vi på humøret hans. Prøver å ikke legge han alt for sent.

Skrevet

Jeg har 3 unger som ikke har behov for mye søvn. Vi har alltid vært oppe i 5-6 tiden. Nå er vi i en "god" periode, så nå ser jeg stort sett 6 tallet på klokka før den første våkner. Vi la minsten 18.30 og de andre to 19-19.30 fram til november. Da var vi alltid oppe 5-5.15:P Hos oss hjalp det å holde de oppe lenger. Minste er nå 21 mnd og legger seg 19.30 og de andre på 4,5 år og 6 år legger seg 20.00.

De er ikke trøtte og sure, så de trenger bare ikke mere søvn. Jeg har tenkt at så lenge de ikke viser tegn til for lite søvn, så har de fått det de trenger. Vi får mere ut av dagen da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...