Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 12. mars 2010 #1 Skrevet 12. mars 2010 Jeg har helt spontant funnet ut at jeg nettopp tok min siste røyk. Jeg skal altså ALDRI mer røyke. Foreløpig går det selvfølgelig helt fint siden det kun er 5 minutt siden jeg tok den siste røyken, hehe. Men jeg trenger jo sikkert noen tips til i morgen da.. Mange sier at boken "endelig ikke-røyker" hjelper mye. Så da lurer jeg på om noen kan fortelle meg hva den boken går ut på? Jeg har ikke mulighet å få tak i den før over helgen, så jeg trenger litt motivasjon og noen god tips så jeg overlever helgen:)
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #2 Skrevet 12. mars 2010 Hovedpoenget i boken er at det er enkelt å slutte å røyke.. Du har allerede gjort det! jeg må bare si at jeg ikke kjøper poenget hans. Mye av det han sier er det noe i, men jeg mener i det store og det hele at hvis man har røyket i mange år, så vil det å slutte å røyke oppleves som en aldri så liten sorg, eller i det minste en stor omveltning.. men, men... Noen andre vil sikkert si noe annet:-)
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #3 Skrevet 12. mars 2010 Tror det er det du sa nå som skal til jeg HI.Å si til seg selv at dette var siste røyken! Lykke til! Gled deg over hvor god kondisen din blir,hvor god smaken blir og hvor godt klærne dine vil lukte osv osv ;-)
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 12. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 12. mars 2010 Takk for svar. Ja jeg får nok bare fortsette å fortelle meg selv at jeg aldri mer skal tenne i en røyk.. Har jo klart å slutte en gang før, så da skal jeg jo kunne klare det nå også
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #5 Skrevet 12. mars 2010 studier viser at jo flere ganger du slutter jo større sjanse er det for at denne gangen vil det gå! :-) Stå på, om noen få dager er du over det verste -)
nicless Skrevet 12. mars 2010 #6 Skrevet 12. mars 2010 Du har rette innstillingen så dette tror jeg vil gå fint! :-)
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #7 Skrevet 13. mars 2010 Både jeg og sambo har lest denne boka og vi begge slutta. Var i slutten av 08. Mens du leser den boka så skal du framdeles røyke, noe jeg faktisk syns var vanskelig etter å ha lest halve boka - da ville jeg egentlig bare kutte ut hele røyken. Det var en stor omveltning, men til det positive. Det har vært så fantastisk deilig å være røykfri!
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #8 Skrevet 13. mars 2010 Du kommer deg gjennom helga uten boka. Det vanskelige er ikke å slutte, men å bestemme seg for det Jeg begynte røyke da jeg var 14. Slutta å røyke da jeg var 25 - til fordel for snusen, som er enda mer avhengighetsskapende. Men jeg plaget ingen andre, slapp å måtte gå ut, og luktet ikke vondt lenger. Jeg ble naturligvis ENDA mer avhengig av nikotinen, snuset en boks normal porsjon på 1- 2 dgr . Så ble jeg gravid. Gikk over til miniporsjoner, så begynte jeg legge porsjonssnusen i vann for å trekke ut nikotinen. Først for å tekke ut litt, så for å trekke ut alt. Da hadde jeg fremdeles snus under leppa, men lurte meg selv da det ikke var nikotin i. Gikk kjempebra, har vært snusfri siden 6. uke, nå er jeg i uke 23 Nå er jeg ferdig med nikotinhelvetet, vil ALDRI begynne igjen. Var skikkelig dritt at jeg skulle være avhengig av den greia der, måtte alltid passe på å kjøpe og ha nok, hvor enn jeg skulle. Var det tomt så var det krise. Har faktisk merket det på økonomien og. Er ikke blakk til lønn lenger, det var jeg alltid før. Trodde det skulle være vanskeligere, men det var latterlig enkelt, selv om jeg har vært avhengig av nikotin over halve livet. Det var ikke så vanskelig å slutte når man først hadde bestemt seg Tror det er viktig å finne den måten å slutte på som passer hver enkelt best, og ta det derifra
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #9 Skrevet 13. mars 2010 Hei Du kan godt (og gjerne) røyke når du leser boken, så det er ikke krise om du sprekker før du får tak i den. Når det gjelder hva den handler om, så kan en på en måte si at den tar vekk argumentene en har for å røyke (at det er godt, sosialt osv). Litt vansklig å forklare og jeg tror at det er en fordel og ikke ha så mange forventninger til boken, da den må bare oppfattes av hver enkelt. Både jeg og mange av mine venner sluttet ved hjelp av boken, så jeg anbefaler den til alle som røyker, det eneste en har å tape er noen timer med lesing Lykke til
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #10 Skrevet 13. mars 2010 Jeg lo rått av boka.....Ei vennide anbefalte den, men visste at en annen hun anbefalte den til IKKE greide og slutte og den tredje ikke turde (!!!) lese boka for hun skulle ikke slutte enda ) Jeg kjøpte boka, og tenkte det var 200 kroner ut av vinduet, den gang ca 3stk 20-pack.... Leste boka, og selv om den var tynn og jeg leser en roman på en ettermiddag, så brukte jeg ei lita uke på boka..Det var "skummelt":.Enhver unnskyldning man bruker for å forsvare sin røyk blir skrevet i den boka for dermed revet i fille.... Jeg leste siste side, gikk ut påtrappa forå ta meg en røyk, også satt jeg der og skalv og rista ov var dritnervøs,- for nå SKULLE jeg slutte...De fem skritt fra trappa inn til stua til mannen var som en marathon..Og si ordene høyt til ham;- "Nå har jeg nettop røyka min siste sigarett", var som komme seg over et hinder påstørrelse med Mount Everst... Men det var sagt og alle røykpakkene jeg hadde her og der, fikk han beskjed omå gjemme,- og kun taes frem om jeg bel "farlig" for omgivelsene:. Dette blir nå 7 år og noen måneder siden, har ikke prøvd røyk siden..Og det gikk greit..Det verst, noe som også står i boka, er å tenke på fremtidige anlednigner hvor røyk var "veldig kos":.Den først frokostkaffen UTEN røyk var fæl og se frem til, men gikk greit..Første fest uten å ut og røyke, men også det var greit (ikke-røykerne har det da MER sosialt inne enn røykerne ute fant jeg ut)..SÅ kom første jul uten å ta en sigar til cognacen op uleaften...Men det er mye verre og se frem til slike hendelser, enn å være oppe i de... Les boka.:Kanskje kan den være til hjelp, kanskje ikke..SOm sagt, den hjalp meg på den måten at den tok opp alle mulige påskudd man har for å ta seg en søyk, og JEG endte opp med å føle meg som en taper, et svakt menneske og "psyk" om jeg ikke greide og slutte og røyke..OG DET mener jeg at jeg ikke er så jeg bar MÅTTE slutte...
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #11 Skrevet 13. mars 2010 Gratulerer som røykfri! Hvis suget skulle bli for ille, hadde jeg god effekt av røykeplaster. Det tar bort suget, og så kan du heller konentrere deg om å få bort "vanen". Noen røyk tok iallefall jeg av vane, og ikke fordi de var spesielt gode! Dette klarer du:-)
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #12 Skrevet 13. mars 2010 Den boka er så elendig... Jeg slutta å røyke, da lovte jeg meg selv at jeg slapp å lese boka... Den er så tørr og dårlig!!! Kan ikke fatte at noen gidder... Venninna mi elsker den boka, hun har slutta 10 ganger... Hehe!!
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #13 Skrevet 13. mars 2010 Det var den boken som gjorde at jeg klarte å slutte å røyke. Det er nå 5,5 år siden og jeg er så glad for at jeg er ikke røyker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå