Gjest Skrevet 12. mars 2010 #1 Skrevet 12. mars 2010 Kjører vanlig program på 70 grader, og bruker Sun oppvasktabletter. De siste gangene har mange av tingene vært dekket av hvitt pulver. Ser ut som det er såpe, men jeg er ikke helt sikker. Har kjørt en vask med maskinrens og renset filteret. Har også prøvd en annen pakke med oppvasktabletter i tilfelle det var noe galt med den første pakka, men det har ikke hjulpet. Noen idé til hva det kan være og hva jeg kan gjøre? Vannet er forøvrig på, det har jeg også sjekket. Fryktelig irriterende!
Tommage♀♂ Skrevet 12. mars 2010 #2 Skrevet 12. mars 2010 Har du sjekket at armene roterer? Dette skjer av og til hos meg om jeg har satt noe høyt i maskinen, eller noe bestikk har falt ned gjennom skuffen og hindrer at armene får rotere.
Gjest Skrevet 12. mars 2010 #3 Skrevet 12. mars 2010 Jeg pleier å være veldig nøye på at ingenting står i veien for armene, har kjørt flere maskiner med samme resultat også, men skal prøve en til og se.. Virker nesten som den ikke skyller ordentlig.. Har kjørt noen uten såpe i, men pulveret som henger igjen er der fortsatt.. Æsj, altså!
Gjest Skrevet 13. mars 2010 #5 Skrevet 13. mars 2010 Føler meg litt blond nå, men nei? Er det noe man skal fylle på selv? Har i tilfelle aldri gjort det.
Pysa Skrevet 13. mars 2010 #6 Skrevet 13. mars 2010 Min maskin lager samme pulver hvis det er potetrester med i vasken. Den minste lille potetbit lager masse slik dritt på alt av glass og porselen. Har en dyr mielemaskin, men hadde samme problem på begge askoene jeg hadde før. Salt hjelper ikke. Pulveret må vaskes vekk for hånd, hjelper ikke å starte maskinen igjen heller. Irriterende, men vær flink til å vaske vekk ALT av potet, så hjelper det (iallfall for meg).
Ser*opp*på*sjernene... .. Skrevet 13. mars 2010 #7 Skrevet 13. mars 2010 høres ut som skyllehullne i armene er tette..skjedde md vår..tok ut å rensa de!
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 13. mars 2010 #8 Skrevet 13. mars 2010 Jeg ville også prøvd å rense spylearmene. Mannen som var her fra Miele sa at han oftest fant maiskorn, papir fra syltetøyglass etc i spylearmene.Dette løses ikke opp i vann så lett. Bruker du glansmiddel? Hvis du ikke får det til å virke, ville jeg ringt leverandør, man har 5 års garanti.
Gjest Skrevet 13. mars 2010 #9 Skrevet 13. mars 2010 Tusen takk, jenter! Skal prøve å ta ut armene og vaske dem! Synes også det høres ut som de kan være tette.
camilla^ Skrevet 13. mars 2010 #10 Skrevet 13. mars 2010 Vask maskinen!! Det hjelper her. Fyll opp med sitronsyre der du har vaskepulver. Ta ut og skyll filteret i bunnen av maskin, og sett dette i kurvene, før du setter på maskinen. Vanlig vask uten noe i den. Da blir maskinen god som ny her i huset. Det samme med vaskemaskinen, så kommer det ikke lukt etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå