Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #1 Skrevet 12. mars 2010 Går dere rett inn på morgenen uten å banke/ringe på? Jeg reagerer litt på moren til dagbarnet mitt som bare braser inn uten forvarsel på morgenen, så nå har jeg begynt å låse døra. Hun ringer ikke på da heller, bare regner med at jeg hører at hun prøver å åpne døra. Synes det er litt kleint når hun braser inn og jeg for eksempel sitter på do med åpen dør (lukker aldri når jeg er alene med barnet mitt) eller ikke har rukket å trekke genseren over hodet og ikke får noe forvarsel om når de kommer.. Far ringer alltid på og venter til jeg åpner, men hun braser altså rett inn. Er det jeg som er sær eller burde man kunne forvente at folk ringer på selv om det er hos dagmamma? Har bedt henne ringe på en gang, da ringte hun på i samme sekund som hun åpnet døra i noen dager, så fortsatte hun med brasingen.
Nullstress;) Skrevet 12. mars 2010 #3 Skrevet 12. mars 2010 jeg var dagmamma i 1.5 år, og hun kom da aldri inn uten å ringe på først. hadde døren oppe på sommeren, selv da ringte hun på før hun gikk inn.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #4 Skrevet 12. mars 2010 Er det jeg tenker jeg også ville gjort. Ville virkelig ikke føltes riktig å bare marsjere rett inn i et annet menneskes hus, dagmamma eller ei.. HI
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #6 Skrevet 12. mars 2010 Har begynt å gjøre det nå ;o) (som jeg skrev i hovedinnlegget) Men hun fortsetter allikevel bare å rive i håndtaket. Synes det er litt merkelig jeg.
Gjest ->>- Skrevet 12. mars 2010 #7 Skrevet 12. mars 2010 Ah, ja. Ja, hun høres grisesær ut. Men det er det imponerende mange mennesker som er. ;-)
Maskrose Skrevet 12. mars 2010 #8 Skrevet 12. mars 2010 Man buser ikke rett inn i andres hjem, det er dårlig folkeskikk. Og det er det også å stå og røske i håndtaket som en liten unge. Jeg ville ha latt som om jeg ikke hørte at hun tok i døra, og ventet til hun ringte på.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #9 Skrevet 12. mars 2010 Jeg ville også latt som jeg ikke hørte det og ventet til hun ringte på. Og fortsatt med det så hun ikke hadde trodd at det var et engangstilfelle. Mange folk er uhøflige.
Gjest eelis+kian Skrevet 12. mars 2010 #10 Skrevet 12. mars 2010 Hehe, samme tenkte jeg mens jeg leste innlegget: Jeg hadde ikke åpnet før hun ringte på. Noe annet er dårlig folkeskikk, og helt uaktuelt.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #11 Skrevet 13. mars 2010 Okei, takk for alle svar ) Tenkte at kanskje det var vanlig at dagmammaer hadde "åpent hus" og at jeg var skrullete som forventet noe annet. Det verste var den gangen vi ar ute og lekte og hun brasa rett inn her til samberen min som var tidlig hjemme og lå på sofaen i joggisen og halvsov. (selv om jeg hadde sagt fra at vi var ute)
Gjest Skrevet 13. mars 2010 #12 Skrevet 13. mars 2010 Hva med en definert åpningstid? Hvis du f.eks. får lønn fra kl 8, synes jeg det er ok at mor og barn braser inn uten å ringe på når klokken er 8 eller mer, dersom du ikke har låst døra. Å brase inn før "åpningstiden" blir så klart feil. Siden du ikke har snakket med mora om dette, er hun i hvert fall helt klart uskyldig. Kanskje hun ser på det å levere hos deg, som å levere i barnehage. Kanskje vil hun bare spare deg for bryet med å komme å lukke opp. I barnehage er det gjerne slik at tidligvakta ikke er på do med døra oppe eller går rundt med puppene bare etter åpningstid, selv om ingen har kommet ennu.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #13 Skrevet 13. mars 2010 Som sagt har jeg nevnt det en gang, sa at det er fint om hun kan ringe på på morgenen så jeg er litt forberedt på når de kommer i tilfelle jeg sitter på do, skifter en bleie osv. Da begynte hun å ringe på i det sekundet hun åpnet døra. Jeg går ikke rundt med puppene ute, men hvis hun leverer sent en dag (jeg vet aldri når de kommer) så gjør jeg ofte litt forefallende arbeid i heimen, og jeg har hoppet i taket mer enn en gang fordi hun plutselig har stått ved siden av meg når jeg har stått med hodet inn i oppvaskmaskinen, plutselig stått i badedøra mens jeg skifter en bleie osv. Eller sitter på do!
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #14 Skrevet 13. mars 2010 Om du ønsker at hun skal ringe på, så ber du henne gjøre det, verre er det ikke. For egentlig er det ingen forskjell på å drive som dagmamma og en barnehage. Det er ikke bare barnepass/stell som er tjenesten du selger, du stille rogså hus, utstyr, møbler osv til disposisjon. Dui er en selvstendig næringsdrivende som tilfeldigvis driver "butikken" din i hjemmet ditt. Du får bl.a. fradrag for slitasje osv. Altså, i åpningstiden skal du stille lokalt (hjemmet ditt) til disposisjon. Foreslår at du låser ytterdøra i alle fall om du skal på do.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #15 Skrevet 13. mars 2010 Jeg er dagmamma og de som kommer går bare rett inn her. Jeg trives med å ha det slik og om jeg ikke hører at de kommer så ordner de seg bare selv. Helt topp! Her kommer de rett rundt åtte og om de kommer tidligere pleier de å gi beskjed dagen før så jeg vet alltid omtrent når de kommer. Jeg har selv to barn og den minste sitter i barnestol så har ikke lyst til å gå fra og da er det helt topp at de bare kommer inn med ungene. Men ser at folk er forskjellige.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #16 Skrevet 13. mars 2010 Jeg vil si at det er mer eller mindre det samme som å ha ungene i barnehagen. Er du dagmamma fra 8 om morningen, syns jeg du må tåle at de går rett inn, de betaler for å ha barna sine der.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #17 Skrevet 13. mars 2010 Jeg har vært dagmamma i ti år, og har til dags dato tilgode å oppleve slik oppførsel. Dersom det hadde oppstått ett slikt problem ville jeg bare forklart henne det. Og nevnt at det er en av forskjellene mellom dagmamma og barnehage hvor man bare kan brase inn. Forklar henne med samme eksempel som du tok fram her. Er sikker på at det går greit men at denne mammaen ikke har skjønt at det kan oppleves som frekt.... Lykke til=)
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #18 Skrevet 13. mars 2010 Jeg bruker ikke dagmamma, men da helsesøsteren kom på hjemmebesøk ringte hun og gikk rett inn i stua. HUn hadde aldri vært her før. Gamlenaboen min som jeg delte oppgang med, gikk også bare rett inn, og satte seg i soffan.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #19 Skrevet 13. mars 2010 Kan ikke skjønne at det kan være så vanskelig å si ifra til dama.......
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #20 Skrevet 13. mars 2010 Jeg hadde dagmamma til datteren min i to år, og ringte aldri på, ganske enkelt fordi de ikke hadde ringeklokke.. Men de hadde felles gang med en annen leilighet, så vi gikk inn der, og banket på døren som gikk inn til deres leilighet.. Gikk aldri inn der uten at hun sa kom inn, eller en av de andre ungene kom og åpnet.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #21 Skrevet 13. mars 2010 Det er ikke snakk om "andres hjem", men tvert i mot stedet der mna betaler for barnepass og bruk av fasiliteter - akkurat som en barnehage. Det er stor forskjell på at et venninne el.l. passer barna eller om man har betalt for en dagmamma. Ergo, i årpningstiden er ikke boligen et "privat hjem".
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #22 Skrevet 13. mars 2010 Jeg har hatt dagmamma, og der gikk vi bare inn. Ville reagert på å hver dag måtte stå å vente til amn pent ble sluppet inn der man faktisk har betalt for å ha barnet sitt.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #23 Skrevet 13. mars 2010 huseieren her jeg bor går rett inn. det er litt frekt, men jeg liker henne så det går bra. BF pleide også å gå rett inn, men en gang da han kom inn sa jeg til ham" bare kom inn" på en ironisk måte og han har alltid ringt på siden da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå