Zuzi Skrevet 12. mars 2010 #1 Skrevet 12. mars 2010 Kan man ikke være blodgiver når man har psoriasis? Hvorfor ikke? Lurer bare, for jeg har akkurat meldt meg som blodgiver, og har psoriasis...
* 5 om dagen * Skrevet 12. mars 2010 #2 Skrevet 12. mars 2010 ha du fått beskjed om at du ikke kan? jeg har også psoriasis, og hørte for flere år siden at jeg kunne ikke gi blod, pga det er for mye hvite blodlegner ifht røde, om det er sant det husker jeg ikke.aldri fått noe svar på det,så jeg har aldri blitt blodgiver.... (eller om det var for mye røde, husker ikke hvilken)
moe_ Skrevet 13. mars 2010 #3 Skrevet 13. mars 2010 Da har du vel også opplyst om hvilke medisiner / kremer du bruker. Får du beh. for psoriasis, skal du ikke gi blod, ei heller bli gravid.
moe_ Skrevet 13. mars 2010 #4 Skrevet 13. mars 2010 Kommer jo an på hva slags behandling - derfor fins det leger som kan svare på spørsmål ifm blodgivning, derfor vi fyller ut skjema og går igjennom det hver gang vi skal gi blod.
ano`num *17.03.10* Skrevet 13. mars 2010 #5 Skrevet 13. mars 2010 Psoriasis er vell en sykdom som bunner i imunforsvaret? For å gi blod må det være på tipp topp? Uten at jeg skal si det helt sikkert! Leste nettopp om arveligheten av enkelte kroniske sykdommer. Hvor den nyere konklusjonen er at det ikke er sykdommen i seg selv som er arvelig, men "defekten" i imunforsvaret. (Astma, allergi, eksem og revmatiske lidelser) Er det ikke noe der da?
Simply Skrevet 13. mars 2010 #6 Skrevet 13. mars 2010 Jeg har vært blodgiver og opplyste at jeg hadde psoriasis. Nå har ikke jeg store utbruddene, så vidt jeg får noe på albuene på vinteren. Mange psoriasisutbrudd sprekker jo opp og da er det store sjanser for infeksjon, akkurat som når man kutter seg. Man blir satt i karantene. Det var i hvert fall ingen problem at jeg kunne gi!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå