Gå til innhold

Når er faren for krybbedød over? u/t

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den minsker gradvis fra ca 6 mnd, når ungen er ca 2 år anses faren for helt over.

Vet om et barn som døde da det var rundt 1 år gammelt, det kalte de "sen krybbedød".

Skrevet

aldri, har jeg inntrykk av. Jeg hadde en mattelærer en gang som mistet sønnen sin da han var 12 år gammel. Han falt død om på fotballbanen, og legene kalte det av en eller annen grunn for krybbedød!...

Skrevet

helt ærlig, jeg syns ikke det passer seg å tulle med krybbedød av respekt for de som har mistet barna sine i det. hun spør jo og fortjener vel et ordentlig svar.

jeg VET ikke når faren er over, men tror den ansen som veldig mye mindre etter 4 mnd.

det er ekstremt liten sjanse for dette, men det vet du sikkert

Skrevet

Takk for svar.

Fikk baby for en uke siden å tenker kanskje litt vell mye på det akkurat nå. Litt stresset, men det går sikkert over når jeg har fått slappet litt av hjemme...

HI

Skrevet

Hva snakker du om, annie 22:43? Er det noen som har tullet om krybbedød? Det finnes da knapt noe verre å tulle med?

En barndomsvenninne av meg døde i søvne da hun var 17 år, årsaken var krybbedød.

Skrevet

Det kalles krybbedød når barnet dør uforklarlig i småbarnsalder, ikke i 17 års alder.

Skrevet

Når en 17 åring dør kaller man det ikke krybbedød.

Da heter det bare uforklarlig død.

Skrevet

De som skriver her kan da vel ikke for at utdannete leger sier at 12-17 åringene døde i krybbedød...

Skrevet

Faren er størst de første ukene.. For hver dag blir faren mindre og mindre..

Jeg var som deg HI, klarte ikke å slappe av. Jeg sov ikke på nettene for jeg måtte sjekke at hun pustet.. Redningen for oss ble pustealarm..

Falsk trygghet kanskje, men det hjalp meg.. Aldri opplevd falsk alarm.

Skrevet

Jeg brukte også ustealarm, søvnapnémonitor, fordi jeg var så bekymret at jeg ikke klarte å sove mens babyen sov. Er ikke falsk trygghet, det er medisinsk utstyr. Det anbefales ikke i stedet for ryggleie (slik en viss svensk dame mener man bør), men den gir jo beskjed om når babyen ikek puster. Opplevde heller aldri falsk alarm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...