Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #1 Skrevet 12. mars 2010 Jeg har svangerskapskløe.. klør veldig masse i knehase.. har i tillegg nå blitt veldig opphovenet på det ene.. Noen som vet noe om det??
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #3 Skrevet 12. mars 2010 Er du sikker på at det ikke bare er strekkmerker som melder sin ankomst?
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #4 Skrevet 12. mars 2010 er svangerskapskløe. har vært med legen, men da var jeg ikke opphovnet HI
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #5 Skrevet 12. mars 2010 Mest sansynlig er du oven pga at du har klødd deg mye. Hardu fått blodprøve resultat på at det er svangerskapskløe eller har legen bare regnet med at det er dette?
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #6 Skrevet 12. mars 2010 Legen har bare regnet med at det var svangerskapskløe.. men er ikke noe blodprøve for å se om det er svangerskapskløe vel?? HI
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #7 Skrevet 12. mars 2010 Jeg ble satt i gang noen uker før tia pga svangerskapskløe. Svangerskapskløe kommer av forhøyede lever og galleverdier - noe som igjen tilsier at kroppen ikke klarer å kvitte seg med avfallsstoffene selv. Dette var veldig farlig for babyen min og jeg ble satt i gang og fødselen ble karakterisert som risikofødsel. (baby ble overvåket hele tide, lege sto klar for keisersnitt osv) Og ja, de fant ut jeg hadde svangerskapskløe ved blodprøver. De viste forhøyede lever- og galleverdier. Svangerskapskløe bør overvåkes av JM og Føden, og du burde ta en tlf til Føden evt. lege for blodprøver for å sjekke verdiene dine.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #8 Skrevet 12. mars 2010 Beklager, ble litt feil over her. Men svangerskapskløe er som regel ufarlig, men om du klør mye bør du sjekke verdiene dine for å se om du kan ha forhøyede lever- og galleverdier.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #9 Skrevet 12. mars 2010 Har vært med lege å tatt blodprøve.. men er vist en klør under fot og i handflaten det som regel er farlig..
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #10 Skrevet 12. mars 2010 Jeg klødde ikke under føttene eller i hendene. (jeg som ble satt i gang over her) Jeg våknet om natta med kronisk kløe på kroppen. Ble bedre utover dagen, men ringte Føden bare for å sjekke. De kommanderte meg inn, tok prøver og da de fikk svar ble jeg satt i gang øyeblikkelig.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #11 Skrevet 12. mars 2010 Jeg er bare 26uker på vei så er uaktuelt å bli satt i gang for min del.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #13 Skrevet 13. mars 2010 Så lenge de har tatt blodprøver og verdiene er normale er det ingenting å bekymre seg over. Jeg ble satt i gang fordi det var bare noen uker til termin. Fikk noen medisiner underveis i fødselen som skulle hjelpe å skille galle ut fra blodet mitt. Men alle som er gravide etter uke 30 og får svangerskapskløe skal taes blodprøver av. Få vet at det kan være veldig farlig på slutten av svangerskapet...
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #14 Skrevet 13. mars 2010 Jeg ble ogsaa satt i gang for termin pga alvorlig svangerskapskloe. Jeg klodde heller ikke i hender eller under fotter. Mange alm. leger som ikke har noe saerlig kunnskap om dette dessverre... Men hvis blodprover er tatt og de var helt normale er det jo ingen grunn til bekymring. Beklager mangel paa norske bokstaver...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå