Endelig 4 i familien :=) Skrevet 12. mars 2010 #1 Skrevet 12. mars 2010 Mini her er 3 uker nå, og han ligger på puppen(e) i opptil en time i slengen.... spiser ca hver 3. time Hvor lenge ammer du, og hvor gammel er babyen?!
Verdens tøffeste mamma Skrevet 12. mars 2010 #2 Skrevet 12. mars 2010 Uff, jeg føler jeg ammer hele tiden, jeg.. Min baby er 5 uker på onsdag. Han vil ligge ved puppen hele tiden og kan brøle seg blå om han blir tatt bort. Han bruker alt fra 20 min til to timer på et måltid.. Og så går det ofte ikke mer enn en time før han vil ha mat igjen.. Han har pleid å sove noen lengre dupper i løpet av dagen, men de tre siste dagene vil han ikke det heller.. Jeg gleeeeeeeeeder meg til det blir bedre...:-)
flypapir Skrevet 12. mars 2010 #3 Skrevet 12. mars 2010 Førstemann lå leeenge, gjerne en times tid. Spiste også ofte, så følte jeg ikke gjorde annet enn å amme... Minstemann brukte 5min fra han var ganske liten. Fort og greit; puppen var kun for maten sin del og ikke for kosen... (Og jeg ble selvsagt bekymret for om han fikk i seg nok osv)..
GuttemammaX3 Skrevet 12. mars 2010 #4 Skrevet 12. mars 2010 Nå er barnet mitt over tre år, så jeg husker ikke helt nøyaktig. Men jeg husker at på dagtid, når ting foregikk rundt ham var måltidene raskt unnagjort, og han ville opp og se og følge med. Tok vel alt fra 5-10 minutter. På kveldstid, natt-amming, og i senga på morgenen kunne han gjerne bruke en halvtime til tre kvarter, spiste ikke så aktivt hele tiden, men brukte puppen som kos, og sovnet som regel ved puppen...
Nagilimia Skrevet 12. mars 2010 #5 Skrevet 12. mars 2010 Den tiden der husker jeg sååå altfor godt! Siden det var jul ringte helsesøster når pjokken var 3,5 uker for hjemmebesøk! Brystvortene var begynt å bli såre. Hun spurte på tlf om han virket som han var ivrig til å suge i førsten? Ja, veldig svarte jeg. Da sa hun. Amme han så lenge som han suger ivrig (for de ALLER ALLER fleste tar dette 5-10 min, så skifter du pupp og ammer der så lenge han suger ivrig 5-10 min). Jeg gjorde dette, men lot han kose suge litt i 2-3 min. (Var litt redd han ikke skulle få i seg denne tjukke melka som kommer til slutt). Dvs at hele amminga tok 20 min. Hun spurte om jeg brukte sutt og foreslo at jeg kunne bruke det for å avlaste puppen. Det ble som natt og dag! Litt uvant i førsten for jeg også hadde jo amma i en time!!!!!!!!!! I førsten hadde jeg to timer mellom hver amming, så strakk jeg det til 3 timer. Venninna mi hadde ei jente som begynte å gulpe veldig. Hun valgte å amme fra annenhver pupp. Kun en pupp til hvert måltid. Hun stimulerte ved å masere hender og føtter, så jenta hennes hele tiden sugde aktivt. Sovna hun så, tok hun henne med å skifta på henne. Hun amma da altså aktivt 20-30 min på en pupp. Gikk over til 2 pupper når jenta var 6mnd tror jeg. Tipset er altså: se om du kan se når baby`n slutter å suge aktivt. Skrift pupp eller stimulere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå