Gå til innhold

Irreterer meg grønn over nav!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Må bare få ut litt frustrasjon, for mannen ikke orker å høre på meg gnåle mer om det. Men nav har klart å rote bort papirer som de trenger for å godkjenne søknaden min om dagpenger, jeg jobber, men jobber noen ganger så lite at jeg kan få litt hjelp av nav hvis jeg søker om det. Og jeg var på sånn kurs og greier, og de sa nå har vi det vi trenger av deg, og i dag fikk jeg brev om alt som manglet, og sitter som et spørsmålstegn, for de papirene de ber om gav jeg de sist, og da sa de alt var i orden? Så eneste kan være at de har klart å rote bort papirer på meg, eller at de faktisk ikke tok alt de skulle sist, noe jeg synes er merkelig, for bunken papirer jeg leverte fra meg var grensen til imponerende.. åå.. jeg blir så frustrert, for nå blir det enda mer venting, og jeg trenger jo de pengene nå, for må jo snart søke om permisjon også.. sukk.. nei, jeg og nav er for øyeblikket ikke så gode venner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har også desverre opplevd at NAV saksgang er en eeeeeevighet og at hvis man er langt nede fra før, så hjelper de deg enda lengre ned med sin somling:-( ALLTID mangler det noen papirer. OG så tar det enda en evighet før man får noe vedtak. Frustrerende.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den "nye reformen" til NAV har nok mye av skylden, det som skulle gjøre de mer effektive, har hatt motsatt virkning. Har slitt med det samme her, ventet siden 17. desember på avklaring på en sak, fikk den igjennom som "hastesak" i begynnelsen av mars, og det selv om jeg ringte med dem jevnlig hele tiden, for å purre. Da var det postgangen som ikke virket mente de, så alt av papirer ble sendt 2 ganger både fra lege og meg, siste gangen ble det lagt i NAV internkasse med saksbehandlers navn, og likevel tok det nesten 1 uke før det ble registert. Nå har den søknaden gått over til å bli "arbeidsavklaringspenger" noe som vil si at jeg må sende meldekort hver 14 dag, og det skurrer litt i mitt hode, siden jeg ikke er arbeidssøker, men sånn er regelen. Det er helt forferdelig!

Og midt opp i dette har jeg nå søkt om svangerskapspermisjon, lurer på hvor lang tid det kommer til å ta. Og hva vil det si, må jeg da fortsatt sende meldekort? eller faller det bort, og hva da senere, må søknaden jeg har fått invilget nå søkes på ny ved endt permisjon. Det er ingen som opplyser om noe av det, og når jeg spør så er det ingen som vet, for det har de ikke vært borti før.

Da var det mye bedre med det gamle systemet, da fikk en ihvertfall svar.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har samme erfaring her. Det som er mest fasinerende er at vi får ulike svar på det samme spørsmålet avhengig av hvilken saksbehandler vi er i kontakt med. Jeg har konkludert med at heretter må jeg se meg nødt til å be om å få alle svar bekreftet skriftlig, gjerne via e-mail. Da kan vi ihvertfall vise til hva som er sagt og når. Det er nok mitt beste tips i denne saken. Stå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...