Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #1 Skrevet 12. mars 2010 Hva syns dere om at de som jobber i barnehagen røyker? Hva er greit?
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #3 Skrevet 12. mars 2010 De røyker jo ikke med ungene så jeg bryr meg ikke.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #4 Skrevet 12. mars 2010 Så lenge de ikke røyker i barnehagen er det ikke noe vi andre skal synes noe som helst om.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #5 Skrevet 12. mars 2010 Syns ikke noe om det. Tenker også på alle pausene de tar i hytt og pine.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #6 Skrevet 12. mars 2010 Så lenge de ikke røyker med barna, har det ikke noe å si for meg. Det plager da ikke barna heller, kanskje utenom litt lukt. Synes røykehysteriet har gått litt vel langt. Røykere blir "lovlig" forfulgt og mobbet.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #7 Skrevet 12. mars 2010 Greit at folk røyker.Men synes det er temmelig fælt at de stikker ut på en kjapp røykepause og kommer inn og stinker røyk.. Bedre om de tar seg en røyk rett før de skal på tur/leke ute,så de rekker å lufte av seg noe av stanka..Men nå er jo ikke det alltid lett å time det der da..
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #9 Skrevet 12. mars 2010 Syns det er ekkelt. Stakkars barn. Stakkars astmabarn. Fysj!
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #11 Skrevet 12. mars 2010 Jeg jobber selv i bhg, og synes røkying i bhg er en uting, det lukter ikke godt når de kommer tilbake til avdelingen etter pausen sin. At ungene skal innhalere den vonde lukta er ekkelt! Selv om jeg hater røyking så får folk gjøre hva de vil i pausen sin, men jeg er lut lei av alle de små røykepausene de må ha ellers i løpet av dagen!!!
Gjest Skrevet 12. mars 2010 #12 Skrevet 12. mars 2010 Enig med NN 22.43 Synes det er en uting med røyking i barnehage. Uttallige røykepauser som går utover kollegene og de stinker røyk når de kommer inn. Tenk på ungene med astma og allergi!
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #13 Skrevet 12. mars 2010 Jeg er ikke-røyker og jobber i barnehage. De som røyker som jobber der, får ikke går ut og ta seg 2 minutter i tide og utiide. De har en halv times pause, akkurat som oss andre, og den disponerer de som de vil. Om de vil sitte halvparten av tiden på pauserommet og stå resten av tiden nedi veien, så er det opp til dem (de må gå så langt unna at de ikke synes fra barnehagen). Det er forstatt lov å røyke i Norge, så det er ikke noen som får gjort noe med dette!
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #14 Skrevet 12. mars 2010 Vi har en halvtimes pause og hva vi gjør da er vår sak. Men ingen hos oss som tar seg en røyk sånn utenom i pausen, det får ikke vi lov til.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #15 Skrevet 12. mars 2010 I vår kommune er det faktisk ikke lov å røyke når man er på jobb. Gjelder alle yrker i kommunen som har kontakt med brukere. Så vi har ikke dette "problemet" - heldigvis.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #16 Skrevet 12. mars 2010 Da må dere være svært fornøyde med barnehagen om dette engasjerer så voldsomt. Ting jeg reagerer på i barnehagen er av et helt annet kaliber. Jeg reagerer på ting som barna kommer hjem og sier. Jeg uroer meg for at de ikke ser alle behovene barna har. Jeg uroer meg for at barna ikke føler seg komfortabel i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #17 Skrevet 12. mars 2010 Når jeg jobba i bhg tok jeg meg en røyk før jeg reiste på jobb og når jeg kom hjem, det ble en rutine bare og suget var ikke der mens jeg var på jobb! I bhg til barnet mitt vet jeg om en ansatt som røyker og hun sniker seg bak ett hjørne, ingen barn som ser henne og jeg har aldri kjent lukt av henne. Barnet mitt er veldig glad i denne dama og føler seg trygg hos henne, det er det viktigeste for meg.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #18 Skrevet 12. mars 2010 Helt greit. Skulle tro folk hadde glemt at det er 3 ÅR siden dere selv og folk flest hadde med barna selv på cafeer hvor det ble røyket innendørs, uten at man kunne gjøre annet enn å sette lengst unna røyken. Og 40% av oss som nå er voksne har vokst opp med at det ble røyket inne i egne hjem da vi var barn. Skjerp dere hysteriske damer.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #19 Skrevet 12. mars 2010 Nåja... Tenker vi sier det nærmer seg seks år jeg. Tiden går fort ja. Men jeg kan ikke se at det er noe større problem at ansatte i bhg lukter røyk enn at de lukter fis eller svette. Så lenge barna ikke ser at de røyker, og slipper selve røyken, så må de få gjøre hva de vil. De gjør ikke noe verre jobb fordi.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #20 Skrevet 12. mars 2010 Merkelig at røykere er den siste gruppa det er lov å mobbe og å hundse offentlig..
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #21 Skrevet 13. mars 2010 Jeg har vokst opp med 2 foreldre som har storrøyket, og lukta plaget meg mye. Jeg er ikke-røyker. Jeg plagdes veldig at mine klær luktet vondt hele tiden, jeg byttet ikke klær fordi de var møkkete, men fordi de luktet jævlig! Og jeg vokste opp i et hormonisk hjem. Så jeg som ped.leder synes at den røykingen kan holde seg unna bhg!
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #22 Skrevet 13. mars 2010 Harmonisk er ordet ;-) Vil også legge til at jeg synes folk får gjøre hva de vil i sin egen pause når de har loven på sin side, men sier det igjen at jeg er lei de som må ha små pauser utenom lunsjen sin på å ta seg en røyk. Nei, vi ikke-røykere får begynne å ta oss en gulrotpause av og til hehe ;-) Jeg er forresten samme Anonym som 22:43 og 06:53.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #23 Skrevet 13. mars 2010 Vi i vår bhg får ikke gå og røyke når vi vil. Der er det likt for alle, at vi får 30min. Men jobbet som vikar i en annen bhg en gang, i Valdres.. Der gikk de ut og røykte i tide og utide. Det var skikkelig irriterende, for det gikk utover både barn og voksne. Ofte en voksen for lite på avdelingen. Synes det er greit å ta seg en i begynnelsen på den 30min-pausa. Da har noe av lukta forduftet til jeg skal være med ungene igjen. Vasker alltid hendene og tar en tyggis, eller noe.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #24 Skrevet 13. mars 2010 4 av 5 ansatte på min sønns avdeling røyker. Det spiller faktisk ingen rolle for meg, det viktigste for meg er at de tar godt vare på barna. Vet at tidligvakten får gå ut å ta seg en røyk før hun går på morgenmøte. Og senvakten får gå ut å ta seg en røyk før mellomvakten går hjem. Det er faktisk lov å røyke, og de er like gode omsorgspersoner som ikkerøykere. Jeg er ikkerøyker.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2010 #25 Skrevet 13. mars 2010 Det gjør meg ingen ting,for de røyker aldrig med barna...Men veit at i mange barnehagen tar de 10 min her og der uten om pausa si.og da vil jeg si det går ut over barna. Der jeg jobber røyker de barne i pausa si,så da går det verken ut over barna eller de andre som jobber der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå