Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #1 Skrevet 12. mars 2010 Tror folk at de bare har vært heldige og hatt flaks??
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #2 Skrevet 12. mars 2010 Jeg er i et bra ekteskap, og det virker som om folk tror at jeg bare fikk det rett opp i hendene.. det funker da ikke slik!
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #3 Skrevet 12. mars 2010 En liten del flaks kanskje, men jeg mener at det i størst grad skyldes at jeg var veldig bevisst i forhold til mannen jeg valgte.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #4 Skrevet 12. mars 2010 Det er det det handler om.. å være kresen før en flytter sammen med noen:)
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #5 Skrevet 12. mars 2010 Vi brukte over ett år på å bli kjent med hverandre, klok av skade som vi var begge to. Dette året diskuterte vi utrolig mye, så da vi omsider ble "ordentlig" sammen, visste vi ganske godt hva den andre trengte og ønsket seg i et forhold, og om dette var noe vi kunne gi den andre. Det skal sies at litt flaks var det jo, i og med at vi møtte og forelsket oss i et menneske vi hadde svært mye til felles med.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #6 Skrevet 12. mars 2010 Noen kanskje. Selv har jeg gjort såpass mange tabber i tidligere forhold, at jeg nå faktisk tror jeg har lært noe av alle erfaringene.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #7 Skrevet 12. mars 2010 Har lite med hell og flaks å gjøre. Det krever arbeid fra begge parter, og at man finner en partner i utgangspunktet som er verdt å satse på. JOda, vi kan krangle og være uenige, men vi blir alltid venner og kan tilgi hverandre også etter en krangel.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #8 Skrevet 12. mars 2010 OG være klar over at et forhold trenger kontinuerlig innsats fra begge parter... Et forhold er IKKE 50/50, men derimot 100/100 )
petite fleur Skrevet 12. mars 2010 #9 Skrevet 12. mars 2010 Vi har et godt samboerskap, men det betyr ikke at vi ikke har jobbet for det :-) De første månedene vi bodde sammen sleit vi litt for å tilpasse oss hverandres vaner og uvaner, og vi hadde en del diskusjoner før vi kom fram til den samhørigheten og det samlivet vi har i dag. Begge var over 30 og hadde aldri hatt samboer før, så vi var nok noen gode vanedyr begge to :-)
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #10 Skrevet 12. mars 2010 Irrititerer meg litt over de som alltid klager over at de er uheldige med menn, for de velger jo samme typen udugelige menn gang på gang! Ikke rart det ikke funker da..
Malita Skrevet 12. mars 2010 #11 Skrevet 12. mars 2010 Være ærlige mot hverandre og kunne være åpne å kunne snakke om alt på både godt og vondt. Tørre å både si å vise at vi elsker hverandre. Ikke la de dårlige dagene sitte i for lenge. Et forhold krever mye jobb. Vi har hatt mange krangler og uenigheter, men viktig at vi kan jobbe oss gjennom det. Tror mange ekteskap/ forhold kunne vært reddet med at en var mer villig til å jobbe seg gjennom problemene. Elsker mannen min enda etter 14 år selv om jeg mange ganger virkelg har kunnet ønske jeg bare kunne stikke.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #12 Skrevet 12. mars 2010 Hva som er vitsen med et forhold hvis det er kontinuerlig jobb bare for at det overhodet skal fungere på et skikkelig vis?
Malita Skrevet 12. mars 2010 #13 Skrevet 12. mars 2010 Fordi en får så fantastisk mye godt tilbake. Er det noe som det virkelig er jobb med, så er det å oppdra barn, men tror alle her inne er enige i at det er verdt det 110 % forde. Både barn og et godt forhold til mannen er en ubeskrivelig rikdom.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #14 Skrevet 12. mars 2010 Vi er veldig lykkelig, og jeg tror ikke at det er flaks. Vi har som mål å ha det bra hver dag, ikke bare når vi "bør". Vi feirer ikke valentines day for eksempel, men passer heller på at hver dag blir fin. Dagen før og etter bryllupet er like viktig som selve bryllupsdagen. Og vi venter ikke på det gode livet som venter oss senere, vi sørger for å maksimere lykken her og nå. Vi beholder magien ved å se godt ut foran hverandre (går ikke i joggeklær når vi kommer hjem fra jobb) og gjør private ting (går på do for eksempel) med lukket dør. Og vi unner hverandre å ha det godt, selv om det går på bekostning av oss selv, det tror jeg er en av de viktigste årsakene til at vi har det bra.
Gjest ->>- Skrevet 12. mars 2010 #15 Skrevet 12. mars 2010 Nei, men flaks er nok også en medvirkende faktor.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #16 Skrevet 12. mars 2010 det med å jobbe kontinuerlig for forholdet kan ikke akkurat sammenlignes med å stå å svette på en tredemølle f.eks. Det er jo lystbetont, store deler av tiden. Men, man må bare sørge for å ha en positiv innstilling, legge godvilja til, tilgi, inngå noen kompromisser osv.. Det er jo også en kontinuerlig jobb å være menneske her i verden, er det ikke det da?
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #17 Skrevet 12. mars 2010 Om de er naive. Det er hardt arbeid, både før en blir sammen og etterpå.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #18 Skrevet 12. mars 2010 Nei, det handler vel mer om å være flink :-) Jeg valgte en flott type og jobbet for å få han skikkelig fast på kroken. Møter vi problemer, jobber vi oss gjennom dem. Vi møter på problemer av og til, men hver gang ting virkelig har røynt på, og libet har vært tøft så har han vært en helt uvurderlig støtte for meg. Og også omvendt jeg støtter han når han trenger det, men vi kan småkrangle om hvordan kjøre bil, parkere, og hvilke klær han velger å ta på seg ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå