veslemy80 Skrevet 12. mars 2010 #1 Skrevet 12. mars 2010 Noen som vet hva en bør unngå å spise, som spedbarn kan reagere på? Har hørt at kål og løk er noe som de kan få vondt i magen av. Og sterkt krydret mat...
milk Skrevet 12. mars 2010 #2 Skrevet 12. mars 2010 Har hørt at kullsyreholdig brus også kan forårsake reaksjon, men har ingen erfaring selv. Lillegull reagerte heldigvis ikke på noe. Det vi voksne får luft i magen av får barna luft i magen av.
Fire småtroll Skrevet 12. mars 2010 #3 Skrevet 12. mars 2010 Mine tre eldste reagerte ikke på noenting, jeg spiste løk, taco, brus osv uten å ta noe hensyn i det hele tatt. Gikk helt fint det.. Men fjerde lille krypet hadde skikkelig ømfintlig mage, hun tålte overhodet ikke at jeg hadde i meg melk, yoghurt o.l. Hun skrek omtrent fra dagen hun ble født til hun var ca 3 uker gammel, da fikk jeg tipset å slutte med melk og det gikk ikke en dag engang før vi hadde en helt annen unge i hus. Prøvde meg litt innimellom, drakk litt melk, spiste frokostblanding med melk, en yoghurt eller noe, og hun gråt like sårt hver gang. Først da hun var ca 4 mnd gammel var magen hennes moden nok til å tåle at jeg hadde i meg kumelk.
Ksenia & Anjem Skrevet 12. mars 2010 #4 Skrevet 12. mars 2010 Jordbær, brus, sterk mat..babyen min reagerte på alt..kunne nesten ikke spsie noe
mamman til to gutter Skrevet 12. mars 2010 #5 Skrevet 12. mars 2010 Spis alt du har lyst på (bortsett fra det som av andre årsaker blir anbefalt at man holder seg unna på matportalen.no) inntil babyen evt får vondt i magen. Hvis man skal holde seg unna alt babyen kan reagere på, så kan man egentlig ikke spise noen ting. Noen reagerer på løk, noen på sterkt krydret mat, noen på melk osv osv osv. De fleste reagerer faktisk ikke på noen ting, så bare dumt å holde seg unna alt av mat i flere mnd, sånn tilfelle babyen reagerer på det man spiser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå