Fiolinen Skrevet 12. mars 2010 #1 Skrevet 12. mars 2010 Jenta mi klager fælt på en gutt i bhg. De er like gamle. Jeg vet at han har noe "voldsom" ordbruk, men jeg syns ikke det er ok at hun kommer hjem og forteller at han kaller henne jævla drit/jævla unge osv, at han skal skyte henne osv. Han vokser opp langt unna "sivilasjonen", og er nok ikke vant å omgås andre barn annet i bhg. Jeg ser ved levering og henting av jenta mi, at denne gutten tar litt ekstra plassenn de andre barna.... Hvordan skal jeg ta det opp med ped.leder at jeg faktidk ikke syns dette er en Ok og akseptabel oppførsel? Dilemmaet mitt er....jeg jobber ved en annen avdeling i samme bhg, så jeg vet at de sliter med dette barnet. Jeg føler derfor at jeg havner litt mellom barken og veden..Hva mener dere? Fordi om jeg ser han hver dag, så har jeg vel lov å ta det opp som mor, at jenta mi klager på at han er stygg i munnen. Nå må det nevnes at han er stygg i munnen mot flere, både voksne og barn..
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 12. mars 2010 #2 Skrevet 12. mars 2010 Har han eldre søsken? Da forklarer det en hel del. Hvis ikke så må de sette igang tiltak for å bedre bhg dagen hans og de andre barnas... Dette må jo bhg jobbe skikkelig med. Kanskje kontakte ppt hvis de ikke klarer å kontrollere han. Hvor gammel er han?
2barns mor Skrevet 12. mars 2010 #3 Skrevet 12. mars 2010 Jeg synes så absolutt at du som mor kan ta opp dette med ped.leder på avdelingen å si at du ikke synes dette er ok. Du ønsker ikke at barnet ditt skal lære slike ord og uttrykk fra bhg, de lærer det tidsnok andre steder! I tillegg så kan små barn bli skremt at "trusler" som at de skal skytes o.l. Dette kan forstyrre tilliten og nattesøvnen. Dette barnet vet kanskje ikke hva det vil si å skyte noen, dette er sikkert noe han har plukket opp på tv, via søsken e.l. mens andre barn faktisk vet hva det betyr og blir redd. Som ansatt har jeg også kommet til å tatt det opp internt, iallefall når det i utgangspunktet er et problem at dette barnet har "dårlig oppførsel". Hva kan dere som ansatte gjøre, hva kan foreldrene gjøre? Det går fint an å ha et samarbeidsmøte med foreldrene og legge en strategi hvordan dere skal takle slik oppførsel. Viktig at det blir gjort likt både i bhg og i hjemmet. Hvor gammel er dette barnet da?
Bettybu Skrevet 12. mars 2010 #4 Skrevet 12. mars 2010 Regner med at de er fullt oppmerksom på det.. Vansklig dette. Har et barn som skremmer de små og flirer rått når de blir redde og gråter.. Feiginger gråter. Han gråter aldri, får aldri vondt er aldri redd.. Kaster snø , sparker dytter.. prater stygt osv. En mor "klikka" på han og tok han oppetter veggen og sa at sånt gjør du ikke mot meg.. Og han flirte.. (Hun som "klikka" gjorde opp med mor til barnet selv, etterpå).. Vi vet det, vi jobber med det.. Dessverre er det ikke så lett... Du kan jo alltids nemne det til ped leder, og si at "jeg regner med dere er klar over det, men jeg sier det likevel..."
Fiolinen Skrevet 12. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 12. mars 2010 Han er enebarn, blir fem år til sommeren...Bh driver og har møter med foreldra, men jeg tror ikke de ser at det er så stort problem. Jeg føler kanskje bhg i enkelte tilfeller drøyer for lenge med å koble inn ekstern hjelp, dette på generelt grunlag, ikke spesielt tilfelle dette her.
Fiolinen Skrevet 12. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 12. mars 2010 Var det en som jobba i bhg som klikka? Det er ikke så lett å vite hvordan man skal takle slike barn...Jeg jobber på småbarn, der er det på amnge måter litt letter, mtp ordbruk
Kamomille Skrevet 12. mars 2010 #7 Skrevet 12. mars 2010 Hvis du som ansatt vet at de sliter med dette barnet og at de jobber med barnet og foreldrene, så synes jeg egentlig du bør holde deg langt unna temaet. Når du jobber i samme barnehage, bør du ikke "fortelle" de andre ansatte hvordan de bør/skal gjøre jobben sin! Hvis du absolutt vil ta det opp, så send mannen til å ha en samtale med aktuell ped.leder:)
solstråle69 Skrevet 12. mars 2010 #8 Skrevet 12. mars 2010 Ser ikke helt problemet. Trodde det var helt "normalt" med noen sånne barn i enhver avdeling - og hvis personalet jobber med saken, er jo det bra?
Winterlady Skrevet 12. mars 2010 #9 Skrevet 12. mars 2010 Hvor tror dere han har "Jævla unge" fra når han ikke har eldre søsken?? Som de skriver i A- magasinet i dag om guttene som ble forsømt, misbrukt psykisk og seksuelt i 7 år, tross hundrevis av bekymringsmeldinger til BV. Fosterhjem ble avsluttet fordi barna var "vanskelige", at atferden og stygge uttrykk kom som følge av misbruk, og ikke egentlig hadde med barnas personlighet, forsto ingen. I en situasjon hvor man legger skylden for oppførsel på personlighet eller noe ved situasjonen personen er i- så velger de fleste ofte feilaktig første alternativ.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå