BEA-77 Skrevet 12. mars 2010 #1 Skrevet 12. mars 2010 Vi har fått mye sotflekker i tak, vinduskarmer og vegger i det relativt nye huset vårt. Noen sier at dette skyldes heksesot. Noen som har blitt kvitt dette? Og har en rett til å få dekket noe på innboforsikringen? Veldig takknemlig for svar!!!
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 12. mars 2010 #2 Skrevet 12. mars 2010 Jaaaaaaa, det har vii.. Kom for fult i høst og tok helt av da. Skjønte fint lite når jeg tok julevasken i nov, var jo såå skittent og svart/grått i vinduskarmer som er hvite, på ytterdøra og karmen, ved alle mulige ventiler, på alle de hvite møblene, på veggene i hjørner, på dolokket, inni kjøkkenskapa, på kjøkkenmaskina når den sto på kjøkkenbenken i 2 dager etter at den var nyinnkjøpt osv osv.. Holder på å bli sprø av derre. Ser jo ut om vi bor i et møkkete hus :S Jeg vet ikke helt åssen jeg skal få det bort. Kjøpte krystallvask og det var litt effektivt men tok ikke bort det værste.. Har lest endel på nett om det og det er jo et nytt fenomen. Huset våres er 3 år nå og dte har vært der i en mild grad før det tok helt av nå i høst/vinter. Og vi har ikke vedovn en gang. Vi har nylig sendt mail til utbyggeren ang dette men ikke fått svar enda. Håper på å få det på innboforsikringen, for det eneste som kan gjøres er visst å vaske ned hele huset og male på nytt. Dette må også gjøres på våren sånn at man har hele sommeren på å lufte ut på, for å forebygge at det skjer på nytt og det koster jo penger. Det at det er et nytt fenomen kan visst gjøre at det ikke er like lett å få igjen på forsikringa, men vi skal iallefall gjøre alt vi kan for at det skal skje! Jeg ville iallefall først og fremst snakket med utbyggeren å hørt hva dem sier og om de dekker dette og å snakke med forsikringsselskapene. Ta bilder av alt og ikke vask det bort før noen har vært å sett på det!! Kjempe viktig!!! Masse lykke til med denne faenskapen! Ikke mye morsomt å ha dette i hus nei :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå