Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #1 Skrevet 12. mars 2010 Var hos tannlegen i dag, og har visstnok betennelse i to tenner. Ene fortanna mi må rotfylles, og en jeksel der de må inn å kutte nerven, for betennelsen er også utenfor nerven. Fyyyyyyyyyyyyy faen, jeg gruer meg!!!! :'-( Noen som har gjort dette før?? Forferdelig vondt? Eller levelig? Tuuuusen takk for svar!!
ConsuelaBananaHammock Skrevet 12. mars 2010 #2 Skrevet 12. mars 2010 Kan vel bare svare for rotfyllingen (hvor jeg egentlig trodde de tok vekk nerven til tannen når de gjorde dette, mulig jeg tok feil da) Det er absolutt ikke vondt i det hele tatt å rotfylle! Blir det samme som å borre ett vanlig hull, eneste at de bruker lengre tid åg må rense ut av tannen. Du får bedøvelse, og det finnes ikke vondt.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #3 Skrevet 12. mars 2010 Da de tok nerven i tannrota var det iling-vondt i ca to sekunder. Etter det var tannen "død" og resten av rotfyllingen foregikk uten smerter og bedøvelse.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #4 Skrevet 12. mars 2010 Takk for svar dere! :-) Men gruer meg fremdeles litt da. Hehe. Ingen som har kuttet nerven via tannkjøttet? Den er VERST! *Grøss*
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #5 Skrevet 12. mars 2010 Hos meg gikk det ned i tanna for å ta nerven. Smerten minte meg litt om å tygge på sølvpapir og varte i to sekunder. Det er vondere å føde ;-) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #6 Skrevet 12. mars 2010 Å rotfylle vil si å fjerne nerven og fylle igjen. Det skal jeg gjøre med fortanna mi.. Men den jekselen, der skal de inn gjennom tannkjøttet å skjære tuppen av roten bort, og la roten stå. Sånn at betennelsen kan renne gjennom nerven/eller kunne fjerne betennelsen ved å gå inn den veien. Altså, de fjerner ikke nerven som ved en rotfyllingen. Jeg har ALDRI hørt om det før. Hehe. Så bare lurte på om noen hadde erfaring med det, så jeg kan forberede meg litt! :-P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå