Gå til innhold

Hvor vond er en "vanlig" mens?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor vondt er det egentlig vanlig å ha? Smerter er det jo vanskelig å beskrive objektivt, men hvor mye smertestillende må dere ta, for eksempel?

Jeg tar somregel 8-10paracet i løpet av de første to-tre dagene av mensen, og likevel murrer det i magen og korsryggen nesten hele dagene. Jeg fungerer på jobb når jeg tar smertestillende, men passer på å sitte mye så det skal gjøre minst mulig vondt!

Våkner ofte første natta av at det gjør vondt, og sovner ikke igjen før tablettene har begynt å virke..

Hvordan er det for dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke vondt når jeg har mens lenger, født 3 barn....før jeg fikk barn måtte jeg ta ibux ofte pga sterke smerter (2-3 første dagene av mens). Nå derimot har jeg ekstremt vondt under eggløsning :-s De smertene er verre enn da jeg hadde menssmerter.

Skrevet

Samme, og ligger og gråter om jeg ikke har tatt smertestillende.. Naproxen klarer jeg meg ikke uten!

Skrevet

Høres ut som meg. Men paracet er bortkastet. Ibux er mye bedre. Virker fortere også.

Ev. en paracet og en ibux.

Skrevet

Enig, ibux er mye bedre enn paracet, og naproxen er best! Men prøver å bli gravid, så holder meg til paracet for tida... Håper det klaffer fort!!! :-)

HI

Skrevet

Du som har fått tre barn.. Forsvant menssmertene etter det første, andre eller tredje barnet?

Finnes det virkelig noen som ikke har vondt i det hele tatt?

Hvor vondt må det være før man mistenker endometriose?

Skrevet

Menssmertene forsvant etter det tredje barnet....første mensen etter fødsel hadde jeg litt smerter, men den var dog også kraftigere (har hørt at det er vanlig).

Skrevet

Før jeg fikk barn var det smertestillende hver fjerde time de fire første dagene, samt bindbytte hver andre time. Mensen ga meg sterke ryggsmerter og gangsperre...

Nå etter to barn tar jeg tre smertestillende de første 18 timene og blør merkbart mindre.

Skrevet

Jeg har aldri kjent noenting før/under eller etter mens.

Husker jeg engang hadde litt mageknip, men vet ikke om det hadde sammenheng?

Vet jeg har vært utrolig velsignet der ja!!

Nå har jeg fått et barn, og lurer på hvordan det blir når mensen kommer tilbake.Det kan vel ikke bli pluteslig vondt nå?

Skrevet

Jeg har det like vondt som da jeg var i fødsel. Eneste forskjellen var pressriene og at det kom en baby ut av fødsel^^ Og at jeg ikke besvimte under fødsel.

Så for meg er det normalt å være i smertehelvete hver mnd!

Skrevet

Det er jo litt vondt, murrer veldig nederst i mageregionen, men det er ikke så ille at jeg må ta smertestillende midler. Aldri vært borte fra jobb/skole pga mens. Hos meg er faktisk eggløsningen verre, da får jeg skikkelige smerter i magen, men de går heldigvis over på noen timer.

Skrevet

Jeg må ta minst 2 paracet den første dagen. Noen ganger 4. Jeg bruker aldri smertestillende ellers, så de fungerer som regel resten av dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...