*Stinemor* Skrevet 12. mars 2010 #1 Skrevet 12. mars 2010 I løpet av 7 uker (er i uke 30) har jeg kun lagt på meg ca 1 kg... er dette vanlig? Har tilsammen lagt på meg 8 kg dette svangerskapet, og de første kiloene kom relativt raskt vil jeg si. Deretter har d stabilisert seg... men som sagt i 7 uker nå har jeg omtrent logge på samme vekt, + - 1 kg. Magen vokser altså :-) Mvh. Stine
ღMadame_mim ღ Skrevet 12. mars 2010 #2 Skrevet 12. mars 2010 Det er nok helt normalt. Så lenge babyen vokser og har det bra så er det du som går ned i vekt og ikke babyen. Begynner du å føle deg slapp osv så er det jo selvsagt ikke bra, men så lenge du ikke lider av det og spiser normalt så er det helt ok. Selv har jeg gått opp 6.5kg i svangerskapet :-)
simba>>>3gutter Skrevet 12. mars 2010 #3 Skrevet 12. mars 2010 Ta det med ro, jeg har ikke lagt på meg noe som helst i løpet dette svangerskapet og er 36 uker nå. Så lenge ungen vokser og legene ikke er beskymret er det bare og ta det med ro!
bollesmulene Skrevet 12. mars 2010 #4 Skrevet 12. mars 2010 hei.. er du mye i aktivitet? jeg er nå 33 uker på vei, men gått opp 8 kilo til sammen.. så ganske individuelt hvor mye man legger på seg! bare du har det bra og barnet har det bra så tror jeg ikke vekten er så farlig:)
*Stinemor* Skrevet 12. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 12. mars 2010 Er flink å gå de "faste" 30 min daglig.. Men pga arva sv.diabetes fra min mor, har jeg måtte lagt om kostholdet helt. Nå går d i frukt og grønt, samt fullkornsprodukter... ingen søtsaker! Tenker at det kan være det som har satt en stopper for vekta mi... ;-p
kakkabette mai10+april12 Skrevet 14. mars 2010 #6 Skrevet 14. mars 2010 Samme her, er 32+4, men vekta har stått på stedet hvil siden uke 24... Har lagt på meg 7 kg tilsammen. Men har også vært mer forsiktig med godteri etter jul, og siden sf-målet har ligget over det grønne på skalaen, ble jeg sendt på glukosebelastningstest for to uker siden. Viste seg at jeg lå rett oppunder grensen til sv.skapsdiabetes, så nå er det bare sunn mat på menyen (ikke både/og...). Har vært verst å kutte sjokoladen og kun spise en frukt om dagen, ellers skader det jo ingen med masse grønt, fullkorn og rene produkter.... Går også minst en halvtime totalt i løpet av dagen (men kynnerne begrenser tempoet), og er med på gravidyoga og bassengtrening. Det er iallefall masse spark og liv i magen, så hun har det tydeligvis bra :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå