Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #1 Skrevet 12. mars 2010 Min mann er idag ,i begravelsen til sin eks.Dem var sammen i 18 år, har ingen felles barn.Men hennes sønn ser på han som en farsfigur.Dem har et flott forhold,noe jeg alltid har vært stolt over at han har Han kom inn i livet dems da han Morten var 6 år,så dem har en lang tid sammen.. Hu døde brått av tette årer,ingen visste at hu var syk,så dette kom som et stort sjokk på alle sammen.Så fam og venner har da ringt til min mann,og for å høre hvordan det går med henne da hu lå 1 mnd og 2 uker i respirator. Så dette har ært samtalen med alle som har ringt.Er veldig forstålesful lflere som har sagt det til meg,at jeg takler dette bra,at alle snakker om det,helt greit det,men ,men begynner nesten å bli lei av den samtalen. Idag er han i begravelsen men spurte ikke om j ville bli med han,jeg kjente henne ikke,men kunne blitt med som en trøst liksom.Han har som sagt alltid støtta Morten opp,men jeg lurer på hvorfor ikke jeg ble bedt??Flere har reagert på det,at jeg ikke var der.Men jeg kunne vel ikke tengt meg på. Syntes så synd på de som er igjen,flere venner av meg var veldig gode venner med henne.Og jeg har hørt at hu var ei kjempe dame..Hu har aldri gjørt meg noe,så jeg kan heller ikke snakke stygt om henne.. Tror dere at han fremdeles har følelser for henne.og at det var derfor han ikke tok med meg?? Veit at han elsker meg over alt på jord,men hva ellrs kan grunnen være da?? Forstår jo at han sku støtte opp sin eks,sin eks stesønn os, familen til karen min var der å... Dere syntes sikkert at jeg er dum nå,men jeg spekulerer jo ..Takk for seriøse svar
Neijasså... Skrevet 12. mars 2010 #2 Skrevet 12. mars 2010 En dame han har delt 18 år med er død. Du blir sjalu fordi han går i hennes begravelse uten deg. Godt du har perspektivene i orden.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #3 Skrevet 12. mars 2010 Kan ikke se hva problemmet er, han går i en bagravelse til sin x. Hun hadde en sønn som ser på han som sin far. Synes det ikke er merkelig at han vi være til stede for en gutt som skkurat har mistet sin bror. Hva har du i den begravelsen og gjøre hvis du ikke kjenner hun som er dø. man har altid følelser for den som er dø selv om det er en x. Min mor sørget hun da min far døde enda de ikke hadde vært sammen på 25 år. Enda de hadde det veldig turbilent de siste årene sammen og skiltes ikke som venner.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #4 Skrevet 12. mars 2010 Ikke direkte sjalu,men syntes det er ekkelt og rart.. Få hør hva du mener?? Jeg er veldig rar,innrømmer det..Men hvorfor kunne ikke j bli med han??Det er det jeg reagerer på nemlig.Hva slags grunn sku han ha til å reise dit uten meg???? Og nei,jeg er ingen 14 is..Er faktisk nærmere 40 år---
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #5 Skrevet 12. mars 2010 Helle måne!! Jeg synes det er helt greit at han dro alene, tenk deg 18 ÅR sammen hadde de. Og du sier det jo selv, du kjente ikke dama! Selvfølgelig han han følelser for henne (unormalt hvis ikke, men ikke slike følelser du tenker på). Du skal i alle fall ikke legge noe i det at han dro alene. Dette er en situasjon du bare må holde ut å være i ;-)
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #6 Skrevet 12. mars 2010 Herregud. Nei, jeg tror ikke han har følelser for henne. Det ville vært veldig unaturlig å ha med deg, det ville hvertfall jeg syns om jeg var i hans situasjon. Du burde skamme deg for å være sjalu i en slik situasjon.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #7 Skrevet 12. mars 2010 Takk for svar annonym. Jeg syntes hele tiden det var greit at han sku gå i begravelsen.Han spurte meg faktisk om det var greit for meg..Selvfølgelig er det det sa jeg--Sku bare mangle sa jeg..han ar redd for at jeg kanskje ble sjalu og syntes denne sitavsjoenen er veldig spesiell.-.- Såpass ja,ang mor di..Ja,det er sikkert tungt og et bånd dem delte sammen sikkert... Jeg føler at dem holder meg unna,er vel kanskje det som gjør at jeg blir usikker... er ikke sjalui assa ,men føler meg utafor at jeg ikke ble innvitert dit..Hvis du forstår....
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #8 Skrevet 12. mars 2010 synes faktisk det er litt rart at ikke du selv foreslo at du kunne være med. Hadde vært veldig naturlig om du hadde spurt han om det når han spurte deg om han "kunne" dra. Det kan faktisk hende han syntes det ble rart for din del om han spurte om du ville være med.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #9 Skrevet 12. mars 2010 Jeg tror kansje han ikke inviterte deg med fordi han kansje var redd redd for at det skulle bli kleint? Siden du ikke kjente hverken henne eller familien! Skjønner at du er sjalu og syns ikke du er rar Han har nok ikke noen "følelser" for henne, men det er jo litt trist at hun døde brått og, siden de hadde så mangen år sammen og en "sønn".. Håper det går bra med deg
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #10 Skrevet 12. mars 2010 Ja, jeg syns du er dum nå. Han viser en anstendig oppførsel, det gjør ikke du! Ta deg sammen, ellers mister du han.
Mortilbarn Skrevet 12. mars 2010 #11 Skrevet 12. mars 2010 Vel.. Dette er en dame han har delt store mengder av livet sitt med, og hun er nå gått bort.. Det er en stor sorg for både ham og folk han er glad i. Jeg regner med han ikke ville ha deg der, fordi han visste det kom til å bli en tung begravelse, og at han kommer til å gråte. Å passe på så nydama ikke tror gråten er pga romantiske følelser han ikke kom over er sikkert noe han ikke orker. Hva skal du egentlig i begravelsen til eksen hans? Hvis du ikke kjente henne..? Tror nok han får nok støtte der borte av folk som kjente henne, og som hadde syntes det var unaturlig om du skulle vært der.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #12 Skrevet 12. mars 2010 Jeg tror ikke han kke ville ha deg med fordi han fremdeles elsker henne eller noe i den duren. Du kunne sikkert ha vært med, men det er sikkert litt rart å inkludere deg i sorgen når du ikke kjente dama, den sorgen og minnene deler han best sammen med andre som kjente henne. Tror nok det er der det ligger. Støtt han nå, du har nok ingenting å være sjalu på, det er nok ikke der det ligger. Snakk om hvor tragis det er når noen dør så ung, og etterlater barn alene. Snakk om hvilken rolle dere skal ha i forhold til gutten, det er nok en problemstilling som kommer til å dukke opp, særlig om han ikke har noe kontakt med sin biologiske far. Det kan nok by på problemer i fremtiden.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #13 Skrevet 12. mars 2010 Tror gutten er blitt stor nå, siden han ble sammen med moren da gutten var 6, og de var sammen i 18 år...
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #14 Skrevet 12. mars 2010 hadde han førlelser for henne så er det uansett for sent nå.. uff, så mye tragisk folk skal henge seg opp i!
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #15 Skrevet 12. mars 2010 førlelser? Kall meg gjerne tragisk, men du må lære deg IDAG at det ikke skrives med en R.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #16 Skrevet 12. mars 2010 Feie for egen dør, HI..? Hvis det var du som skrev den siste.. Du har en god del skrivefeil i innlegget ditt altså.. Ikke vits i å klage på andres tastefeil Syns forresten også at det er naturlig at han reiser alene i begravelsen til x'en sin..
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #17 Skrevet 12. mars 2010 Dette handler IKKE om deg. Ikke i det hele tatt.
Anne-B. Skrevet 12. mars 2010 #18 Skrevet 12. mars 2010 Selvfølgelig har han følelser for henne, men ikke av det romantiske slaget. Folk som har delt så mange år av sitt liv sammen, har jo en gang elsket hverandre. Likevel, så er det du som er i livet hans nå. Kanskje han følte at du ikke ville være med, siden du faktisk ikke trengte deg på? Jeg hadde tatt det som en selvfølge at jeg skulle bli med, om jeg var i samme situasjon, og hadde handlet deretter. Det som hadde vært merkelig, var om han hadde bedt deg om å ikke bli med. Om dette plager deg, syns jeg du skal ta det opp med ham uten å anklage ham for noe.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #19 Skrevet 12. mars 2010 Er du veldig selvopptatt sånn i det daglige også? Herregud, du burde skamme deg. Godt mannen din er litt mer oppegående.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #20 Skrevet 12. mars 2010 Kjære deg. Dette handler ikke om å være dum, for det har ingen av oss noen forutsetning for å vite om du er. Men det er litt trist at du er så usikker. Du skriver ikke hvor lenge dere har vært sammen, men du skriver at du vet at han elsker deg. Hold fast på det! Jeg ville i så fall tenkt at det er nærmest en selvfølge at han har følelser for henne, de har tross alt delt 18 år. Poenget er at det er ikke er følelser som er noen trussel for deg! Vil heller tenke at det er en bra mann som har såpass respekt for sin eks at han i det hele tatt går i begravelsen. Du får også respektere at dette er noe han vil gjøre uten deg. Du var jo ganske enkelt ikke en del av deres forhold. Kanskje det er sånn at han må sørge på sin måte, uten din støtte akkurat i selve begravelsen. La han få fred med sitt en stund, du støtter han tydeligvis rundt dette ellers. Også ektefeller/kjærester bør få ha sine "private" områder. Bra at du spør her inne i stedet for å "mase" på han. Så får du heller gi blaffen i sure svar. Klem og lykke til!
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2010 #21 Skrevet 12. mars 2010 18.37 her! Skrivefeil kalles det. Det skjer med oss alle iblandt;)
ventejenta Skrevet 12. mars 2010 #22 Skrevet 12. mars 2010 Jeg synes det er helt fullstendig naturlig at han gikk i begravelsen alene. Selvfølgelig sørger han over eksen som han har hatt et liv sammen med i 18 år. Selvfølgelig sørger familien hans over henne. Og jeg har også full forståelse for at han synes det ville være rart å ha med deg i begravelsen. Du var ikke en del av hans liv da han var sammen med henne, og jeg tror han trenger å sørge i fred... Du sier at du kunne vært med som en trøst men kanskje det ville vært vanskeligere for han å ha deg der. Jeg synes du skal forsøke å legge spekulasjoner og vonde følelser til side, og støtte din mann så godt du kan. Det er klart det er en vanskelig situasjon for både deg og han, men jeg tror du kan føle deg helt trygg på at han sørger fordi han en gang (og kanskje ennå) var svært glad i henne, og ikke fordi han hadde romantiske følelser for henne. Hvis du får reaksjoner på at ikke du var der, kan du bare si at du kjente henne ikke, og ville la mannen din få lov til å sørge i fred.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå