Gå til innhold

Handikapp-toaletter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Betyr skiltet at de er RESERVERT for handikappete eller betyr det at dette totalettet er tilrettelagt slik at også handikappete kan bruke det? Jeg mener det siste.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom skiltet kun viser en prson i rullestol, så er det reservert handikappede som har bruk for tilrettelagt toalett, dersom det også er et skilt med mann og/eller dame på, så er det for alle. De slørves veldig med den skiltbruken, på de aller fleste steder er det for alle, men dehar bare på rullstol-skiltet på døra.

Skrevet

Det er IKKE reservert. Det er tilrettelagt for handicappede. Hvem som helst kan benytte det.

Skrevet

Men om det er laaaang kø på det vanlige toalettet og ikke en handikappet person i mils omkrets, da må det være greit for andre å bruke handikapptoalettet?

Skrevet

Det sto om dette i en avis for en tid siden og der var det bla en i handikapforbundet som uttalte seg og hun mente at andre også kan bruke disse toalettene uten å få dårlig samvittighet, men hvis det var noen hadikapede som ventet på tur, så burde de få komme foran.

Skrevet

Handicaptoalettene er ikke reservert. De er tilrettelagt. Derfor bør en handicappet få førsteretten, men de er altså ikke reservert!

Skrevet

Interessant. Selv så har jeg stått i kø i tilfelle det skulle komme noen som trengte handicaptoalettet. Har synes det har vært upassende å bruke det. Men skal revurdere det etter å ha lest disse innleggene.

Gjest Tale30
Skrevet

Det verste jeg vet er når hundre jenter står i dokø på en bensinstasjon (jada.. laaange bilturer til vestlandet gir erfaringer) når det er flere do tilgjengelig (for eksempel en herredo, en damedo og en handikapdo) Dersom det ikke er noen menn eller handikapede i nærheten, så gå for guds skyld der. Jeg har flere ganger opplevd dette, og har forsøkt å si: "Du kan sikkert gå på herredo når det ikke er menn i lokalet" Når de ikke vil, går jeg selv på herredo til forskrekkede ansiktsuttrykk (folk lar seg lett forskrekke på bygdedo)

Skrevet

Jeg går kun på herredoen om ikke pissoaret står mitt i fleisen min, når jeg åpner døren.

Men ofte er det skitten og lukter fælt på herretoalettet.

Går selv på do som er tilrettelagt handikappede og handikappet kan vente de på tur som andre.

Har selv vært rullestolbruker og skjønner ikke hvorfor jeg skulle få gå først på do?

Skrevet

Enig med deg. Herretoalett stinker. Og de skvetter og roter som bare juling.

Gjest Tale30
Skrevet

Jeg syns ikke damedo er noe særlig delikat heller. Det er utrolig mange damer som ikke tør og sette seg ned når de skal tisse. Og det er vel under deres verdighet å tørke opp etter seg når de bommer på skåla. Jeg er generelt forundret over hvor grisete folk er.

Skrevet

Det er sant. Fellesdo er ofte nokså sølete. Men til utgangsspørsmålet; jeg står ikke i damedokø, og risikerer å pisse på meg hvis det er en handikappdo ledig like ved. Står ikke og venter på den handikappede, liksom.. Eller mannedoen, for den saks skyld, hvis det ikke er kø der. Kunstige skiller. Men jeg presser meg seff ikke foran en handikapped, da. Nå har jeg vært på skrekkelig mange handikappdoer, men faktisk sjelden sett noen som hadde mer naturlig grunn til å være der enn enn andre pissatrengte..

Skrevet

Finnes noen stellerom med toalett og jeg har ofte opplevd å stå i kø og vente på å komme inn med en baby full av bæsj i bleien. Da har jeg bedt om å få komme foran tissetrengte folk. Har og opplevd å stå i kø foran stellerom/do og det sitter en gubbe og leser avis der inne.

Handicap-do går jeg på om det er ledig.

Gjest Tale30
Skrevet

Haha, det er en klassiker det med mennesker som tar seg all tid i verden på fellesdo. Husker en gang på en bensinstasjon hvor det var kjempelang kø og mannen inne på do satt og pratet i mobilen. Folk hamret på døren, men fyren fortsatte og vitse i vei. Jeg har aldri før vært så nær å slå ned noen som da han nonchalant kom ut av den døra. Man kan bli voldelig når man må skikkelig på do i offentlighet altså!!

Bare sånn for å dra tråden helt ut av sin opprinelige form :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...