lykkelig72 Skrevet 12. mars 2010 #1 Skrevet 12. mars 2010 Jeg er snart i uke 26 og har i flere uker nå kjent daglige spark, bevegelser og "action" i magen! Jeg kjenner bevegelsene "oppe i magen", men noen ganger syns jeg det liksom "trykker og sparker" slik at det føles helt ut i kjønnsleppene nesten. Eh, sikkert litt rart forklart og hørtes kanskje litt rart ut, men vet ikke hvordan jeg skal beskrive det ellers...Er det noen som kjenner seg igjen/som også opplever dette? For det har vel ingenting med bekkenløsning å gjøre når en kjenner det helt ned "der"?? (Jeg har ingen plager med det eller noe annet i svangerskapet til nå).
Ruttetutt ヅ Skrevet 12. mars 2010 #2 Skrevet 12. mars 2010 Jeg lurer egentlig på hvordan den lille ligger nå for tiden, for som oftest kjenner jeg dunk nederst i magen, for så å kjenne det opp ved siden av navelen.
Bolle i ovnen [HØYGRAVID] Skrevet 12. mars 2010 #3 Skrevet 12. mars 2010 Jeg kjenner det helt nederst i magen, nesten tissen. Dunking, litt sånn ekkelt noen ganger, nesten vondt. Litt som den følelsen når man har en løs tann, så når man vrir litt på den kommer sånn knirkelyd. Dårlig sammenlikning, haha. Men føles litt sånn altså, bare at det er som dunking, så kan umulig være noe annet enn babyen. Men det er nesten under babymagen liksom, så lurer på hva den store magen er til, når den sparker så langt nede
mammaløve Skrevet 12. mars 2010 #4 Skrevet 12. mars 2010 Du merker kanskje ikke spark under det området morkaken er enda. Jeg har det sånn, kjenner bare sparkene i det nederste området av magen. Der blir det nesten litt "ømt" av all sparkingen. (Nesten som en slags merkelig mensesmerte) Her er det liten mage (Ikke forandret seg så mye de siste tre ukene) men heftig action! Veldig ofte! Og det kjennes ut som om småen snur seg, snur seg, snur seg, spark, spark, snur seg, spark, snur seg, spark, strekker seg, sparker, strekker seg og snur seg igjen og igjen og igjen! Stakkar...den må jo slite seg helt ut! Her har jeg innført totalforbud mot sukker og koffein for meg selv, for da tenker jeg den hadde kommet til å sprelle hull i magen Har kjent disse tydelige dunkene og bevegelsene regelmessig i en uke nå. Før uke 18 kjente jeg bare bevegelse mer sporadisk. Er nå i uke 19 og lurer på hvordan dette skal ende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå