gulterkult Skrevet 12. mars 2010 #1 Skrevet 12. mars 2010 Var på 3D idag, jeg er straks i uke 31. Hodemålet var større enn "normalt", lå noen uker i forveien liksom, så han mente at det kunne bli en stor unge! Veide allerede over 2 kg, er ikke det veldig mye? Syns jeg leste at 1600 var normalt. hjelp, kjenner jeg blir litt svett nå! Bf var stor da han ble født, 4500 tror jeg... mens jeg lå på normalen. uff, nå ble det mye snakk om "normalen" her, men jeg vil bare høre hva som er vanlig da...
stinis1973 Skrevet 12. mars 2010 #2 Skrevet 12. mars 2010 slapp av.... selv om godt utstyr og måla virker riktig på ul så vokser de veldig i rykk og napp.... var også i uke 31 og gyn mente han lå litt over 2 kg... blir evnt litt over gj snitt kanskje.. ca 3500 pluss en plass. roer meg ned med det jeg hvertfall
gulterkult Skrevet 12. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 12. mars 2010 okey, det var litt godt å høre...! tenkte bare at siden bf veide mye så blir babyen også diger. jeg har bare lagt på meg 7kg, så syns det var litt rart. Man blir vel litt stressa med en gang man får slik info, også roer man seg ned etterhvert. takk skal du ha!
BabyjenteMARS<3 Skrevet 12. mars 2010 #4 Skrevet 12. mars 2010 Hei ! Jeg var på ul i uke 31+6. Da ble hu målt til 2500 gram.. Så da var hu stor, og var derfor på ny ul nå i uke 38. Da var hu 4100.. Så blir jo litt "bekymret" for er jo +22% mer enn gj.snitt.. Så spurte jeg hvor mye feil kan de ta, jo ca 10 % pluss/minus.. Så skal jeg gå til termin er det "vanlig" å vokse ca 200 g i uka nå, og hvis hu her er stor fra før vil hu jo sikkert gå opp mer. Dvs hvertfall over 4500.. Så det jeg kan roe meg ned med er at da slipper jeg hvertfall å gå over.. Nå er jeg annengangs asså, kanskje derfor jeg blir satt i gang til termin for sist gikk jeg 10 dager over... Skal du på noen ny ul for å måle da?? Jeg var på den ulen i uke 31+6, ja asså 32 fordi det var vanlig prosedyre her i vestfold...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå