Gå til innhold

hmmmm ... hva synest dere om disse to navna sammen


....mammatilto... :)))

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hmm...hørtes ut som to navn i litt forskjellig "gate" synes jeg men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor i all verden må navna "passe" sammen??? Liker navnene jeg, og gjør du det så velger du det.

Herregud!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet helt ok i mine ører. Fine navn begge deler, men Gard er jo norrønt og betyr gjerde/vern, mens Mathea er vel hebraisk og betyr gave fra gud..

Jeg ville nok ikke hatt navn fra så ulike "kulturer"/trosretninger (i mangel av bedre ord), men jeg er jo ikke deg og som sagt; navnene er jo fine begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg helt frelst hva angår navn, så i mine kresne øyne passer de ikke sammen. Mathea er lyst, lett og ledig - samt hebraisk, og betyr, som nevnt, "Gave fra Gud". Gard anser jeg som et litt tyngre og trausere navn, det er norrønt og betyr "festning".

 

Sånn utenom det synes jeg de klang bra sammen, høres ut som to sjarmerende unger. I bunn og grunn spiller det liten trille hvorvidt navnene passer bra sammen ettersom de i størsteparten av sitt liv skal leve adskilt.

 

Så selv om jeg personlig ville valgt noe totalt annerledes til Mathea (det er nydelig!), så skal dere kjøre på om Gard er navnet for dere:-).

 

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du gi komme med forslag Kapabel - jeg er helt lost ... har mange navn men de jeg hadde tenkt er brukt av dem i familien ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke det er så viktig at navnene passer sammen jeg da, og Gard er et kjempefint navn :-)

Men hvis du vil ha et navn i "samme gate" som Mathea, så synes jeg disse er fine guttenavn:

 

Mathea og Mikael

Mathea og Johannes

Mathea og Jonas

Mathea og Jacob/Jakop

Mathea og Noah

Mathea og Andreas

Mathea og Rafael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi liker begge to navne Mathea og Gard :))

Synest ikke det er noe annerledes en Betina og Storm :)) Hørte noen som hadde klat barna sine det - passer ikke akkuratt sammen de to navn eller .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan du ikke bare kjøpe deg en navnebok? du spør jo om navn her hver dag og liker ingen vi foreslår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel en grunn til at dette heter din baby og barn i magen ;)

Men beklager at jeg har plaget dere da ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...