1gangs til juni2010 nurk! :D Skrevet 12. mars 2010 #1 Skrevet 12. mars 2010 Hei Jeg er førstegangs gravid, er i uke 25 nå, og jobber på H&M. Merket de siste ukene at jeg sliter veldig hver gang jeg er på jobb, noe som er sjeldent da jeg jobber deltid, med ca 28%. Men alltid når jeg er på jobb, sliter jeg skikkelig med smerter i både ben, mage og rygg, og er vanskelig å stå og gå, og uansett gjøre noe etter bare 1 time eller 2. Når jeg slapper av går det greit, men har aldri pauser siden jeg jobber for få timer.. Jeg trenger pengene, men sliter hver gang jeg er på jobb, og lurer sånn på om jeg bør sykmelde meg, om så bare for en periode å se om det kan bli bedre ?? Og om jeg da får pengene som jeg står oppført for i kontrakten ?? Føler ikke det er bra å gå å ha sånn vondt hele tiden, både for de jeg jobber med, meg selv og babyen.. Men får så dårlig samvittighet hvis jeg sykmelder meg.. Hva ville dere gjort ?? Takker veldig gjerne for svar )
Corneliuss Skrevet 12. mars 2010 #2 Skrevet 12. mars 2010 Jeg ville ha pratet med sjefen din for å se om dere kan tilrettelegge enda bedre. Kanskje du kan sitte mer ned på lageret mens du jobber? Eller kanskje du kan ta oftere pauser (selv om det kanskje ikke hører med normalt sett) som gjør at du får mindre vondt. Det beste er jo hvis dere kan finne måter å jobbe på som gjør at du kan være på jobb - både for deg og for jobben din. Dersom det blir værre og du må sykemelde deg så får du dekket inn det antallet timer du har kontrakt på (eks skal jobbe 20 timer i uken så får du betalt for 20 timer av NAV), men hvis du er ekstrahjelp uten fast antall timer så vil ikke dette bli dekket. Altså om du varierer hvor mye du jobber avhengig av hva HM har bruk for. Da er jeg usikker på hva du får egentlig. Ring NAV for å forhøre deg i så fall. Hvis du har mye smerter i bein, rygg og mage så bør du også sjekke det ut med legen din. Kanskje det krever ehandling om du har bekkenproblemer. Lykke til. =O)
1gangs til juni2010 nurk! :D Skrevet 13. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 13. mars 2010 Takk for svar Jo sant, må nok snakke med sjefen.. er faste som jobber på lager, så det går ikke. Men merker at det går bedre enkelte ganger om jeg beveger meg litt og ikke bare står rett opp å ned i kassa, så får høre etter om det. Er jo betong gulv vettu, så det sliter på å gå der i flere timer om man plages. Har kontrakt ja.. Så om det blir for ille får jeg bare sykmelde meg, for blir litt bekjymret om jeg skal gå å få ofte vondt, tenker på babyen og, om den har det bra eller ikke :S Jepp, skal ringe lege og høre om evt noe behandling.. Noen som har erfaring med fysioterapaut ?? Eller finnes det andre ting å anbefale ??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå